Дневник - Компании&Финанси - VII стр.
Какво научихме от кампанията на Обама за използването на социалните мрежи
След края на изборите за американски президент и убедителната победа на Барак Обама редица експерти започнаха да провеждат анализи за създаването на този прецедент в американската история. Ключов момент е достигането до всеки потенциален избирател и активното му интегриране в кампанията, смята блогърът Гай Кавазаки. Той препоръчва на бизнеса да ползва уроците от екипа на Обама. Представяме ви час от тях, които са акцент в доклада на една от най-големите PR агенции - „Еделман“.
1. Създаване на стълбица от поддръжници чрез обвързване. Този подход се състои в ангажирането на хора и предоставянето им на възможността да са част от кампанията. Целта е всеки да взима дейно участие според личните си дадености, като всяко следващо стъпало демонстрира повече отговорности по пътя от личен (спри-ятеляване с Обама в някоя социална мрежа), през социален (покани към познати и приятели) контакт до застъпник (активно, парично или не участие в организационната работа).
2. Създаване на суперпо-требители. Организаторите на кампанията обръщат специално внимание на най-активните застъпници и им предоставят възможност за организиране на самостоятелни инициативи в подкрепа на кандидатурата на Обама.
3. Предоставяне на материали за поддръжниците. Сайтът MyBarackObama. com предоставя достатъчно ресурси под формата на снимки, речи, видеоматериали, от които по-инициативните поддръжници могат сами да изградят кампаниен продукт. В крайна сметка има над 400 хил. подобни филмчета в YouTube и над 400 хил. на MyBO.com. Оказва се, че аматьорските материали са повече и са по-ефективни от тези, които самата кампания би могла да създаде. 4. Достигане до хората.
След като над 60% от възрастните жители на САЩ имат профили в различни социални мрежи, от кампанийния център на Барак Обама осъзнават важността на създаването на профил на кандидат-президента в такива сайтове. Той има 15 официални профила в най-известните мрежи като Facebook, MySpace, AsianAve, MiGente, BlackPlanet. Последните три са с огромно значение сред малцинствени групи от азиатски, латиноамерикански и афроамерикански произход. 5. Използването на методи, които са близки до хората. Този подход изяснява важността на социалните мрежи, особено в САЩ. Профилът на Обама във Facebook отчита над 3 млн. приятели, като в почти всеки колеж има група от мрежата, която се обявява в подкрепа на кандидатурата му.
6. Осигуряване на лесен достъп до материалите.
Според независимо проучване 90% от хората, търсещи информация, избират сайтове, които се намират на първата страница на резултатите в Google. Ето защо е изключително важно имената на сайтовете в подкрепа на Обама да включват прости изрази, които са обвързани с популярни търсения. 7. Набиране на привърженици чрез клетъчни телефони. Според маркетингово проучване 90% от американците не се отдалечават на повече от метър от мобилния си апарат в рамките на денонощието. Кампанията на Обама използва този факт, за да осъществи личен контакт с привържениците, като ефективността и цената са значително по-добри в сравнение с посещенията от врата на врата.
8. Използването на анализи за подобряване ефективността на кампанията. Различните проучвания и изследвания
станаха неразделна част от кампанията на Барак Обама. Концепцията за постоянно развитие, „кайзен“, води до оценка на успеха на всеки e-mail, SMS, всяко посещение на официалния сайт. С разрастването на кампанията нейната ефективност се подобрява значително благодарение на усилията на експертите в анализа и оценката.
9. Изграждане на базата на кампанията. В самото начало на кампанията са изхарчени над $2 млн. за хардуер и софтуер. Изграждането на подобна система за комуникация се отплаща многократно във времето, като се наблюдава постоянно подобряване на резултатите в рамките на процеса.
10. Избор на точния екип. Много усилия са хвърлени за организирането на точния състав на кампанийното ядро. От самото начало в екипа на Обама са хора като Крис Хюз (съосновател на Facebook), а един от съветниците му е Ерик Шмит (главен изпълнителен директор на Google).
петък, 6 февруари 2009 г.
Какво научихме от кампанията на Обама за използването на социалните мрежи
Етикети: в. Дневник
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар