неделя, 24 май 2009 г.

Членът на журито и председател на Global Alliance Колин Фарингтън: Бъдещето е в социалните мрежи

сп. Тема - 51 стр.
Членът на журито и председател на Global Alliance Колин Фарингтън: Бъдещето е в социалните мрежи



Г-н Фарингтън, какво разбрахте за българските PR агенции от проектите, които видяхте на фестивала?
- Мисля, че българският PR е много комплексен, модерен, иновативен. Тук присъстват много международни компании. Направи ми впечатление, че работещите компании поставят много голямо внимание и ударение върху конвенционалните медии. В Западна Европа не е така. Там интересът вече е обърнат повече към социалните медии. Усещам, че България също скоро ще тръгне по този път. Разполагате с много и добре подготвени специалисти.
Имаше ли идея или решение в конкурса, което не сте виждали досега?
- Във всяка страна се раждат различни тактики при решаване на поставените задачи. Тук голямо впечатление ми направи идеята презентациите на проектите да са публични, пред други членове на конфедерацията. В други страни не съм виждал подобно нещо. За мен тази идея показва насърчаване на морала в професията.
За много от българските журналисти PR-ите са хора, чиято работа е да им попречат да кажат докрай мнението си за политиците и някои представители на
бизнеса. И във Великобритания ли е така?
- Определено. Отношенията между журналистите и PR-ume навсякъде са трудни. Понякога това дори до известна степен е добре. Работата на журналистите е търсят истината, да задават въпроси, до известна степен да минат отвъд имиджа, които PR се опитва да създаде. Ние пък трябва да представим клиентите си във възможно най-добрата светлина. Така двата подхода се преплитат и заедно изграждат вярната представа.
България е на прага на два вида избори и затова вече сме свидетели на множество негативни кампании, преплетени с компромати. Срешат ли се такива и при вас? -Да, а и не само при нас. Политиците винаги и навсякъде декларират, че няма да се занимават с негативни послания. После обаче изведнъж забравят какво са казали. Това е старовремски начин за провеждането на политически кампании. С навлизането на интернет в живота на младите те все повече искат позитивизъм, а не обиди и нападки. Политиците се опитват да изглеждат като хора, качени върху висок пиедестал. В същото време думите ги издават, че гледат към канавките. Така не се пече-
лят избори. Ако човек гледа напред, а не в калта, той по-добре вижда от какво имат нужда хората. Политик, който няма ясна визия за следващите поне пет години, не става.
По друга тема. Когато българите мислят за Англия, повечето от тях си представят футбол. В момента нашият Димитър Бербатов играе в „Манчестър Юн", като оценките за него са противоречиви. Може ли PR-ът да помогне феновете да го приемат по-добре?
- Едва ли това може да стане чрез PR. Вижте Кристияно Роналдо. Той има един от най-лошите публични образи, който съм срещал. Но е феноменален играч. Това прави всичко останало маловажно. Вкарва голове във всеки мач и запушва устата на всеки, който не го харесва. Обратното по-трудно може да стане - да не вкарваш, да не играеш добре, а феновете да те обичат.
Плащат ли английските отбори, за да имат добър имидж в очите на феновете?
- Във Великобритания футболът е по-важен от политиката. След като политиците плащат за имиджа си, мислите ли, че отборите не го правят. Във футбола има толкова много пари, че интерес се поддържа по всевъзможни начини. Включително и чрез PR техники. Вижте как Висшата лига излиза по света - Азия, Южна Америка. На Острова сега е времето на блоговете. Вече се правят за какво ли не...

Няма коментари: