InfoBulgaria.info - Икономика
Закачките на банковите слогани
Във време, когато банките полагаха огромни усилия за да направят продуктите си по-продаваеми, техните маркетингови отдели вълшебстваха над слогани, призвани да създадат сред клиентите впечатлението, че банките и застрахователите са вечно ценни като диамантите, пише INSURANCE.BG. В разгара на световната финансова криза, когато песимизмът в сектора надделява, става ясно, че много от фалиралите компании са работели под възможно най-лъжливите корпоративни девизи в света. Под натиска на кризата много от тях хлопнаха врати - като се започне от застрахователния гигант American International Group (AIG) ("Силата да си тук") и инвестиционната банка Lehman Brothers ("Там, където мечтата се превръща в реалност") и се стигне до фалиралата ипотечна IndyMac ("Можете да разчитате на нас"). И макар всички тези "чудовищни манипулатори" да се намират в САЩ, тенденцията се разпространи из целия сват. В Индия банката на "милиард усмивки" ICICI бе принудена да опровергава слухове за масово изтегляне на депозити, а Исландия трябваше експресно да спасява третата си по активи банка Glitnir, която макар да определяше себе си като "бърза, умна и педантична", се сблъска с криза на ликвидността. В същото време много от банките изпълниха абсолютно точно това, което обещаваха в рекламите си. Например финансовите компании от Бенелюкс в своите слогани даваха зловещо предупреждение, че скоро ще им трябва финансова помощ. Банка Deхia предупреждаваше за това, че "краткосрочната перспектива няма бъдеще", а Fortis питаше: "днес тук, а утре къде?". Но от времето, когато Enron прикани света "попитай защо", нито един друг слоган не се оказва толкова пророчески. Имаше и банки, които решиха да направят буквално това, което обещаваха в рекламните си послания. Например Countrywide се представяше като "банка, която действително намира начини да издава кредити". (Когато обаче дължителите й вече не можеха да погасяват кредитите си компанията бе придобита от Bank of America). Ипотечната Fannie Mae, която в момента е под контрола на държавата съвършено нищо не скриваше от публиката, когато посочваше "Докато расте американската мечта, растем и ние", – намеквайки какво ще се случи, ако светът загуби доверието си в Америка. Но никой не можа да се приближи до Washington Mutual, чийто слоган ("Охо-хо!") трябваше да бъде разчетен като явно предупреждение за инвеститорите за алчната й склонност към рисковани операции. Е! Никой не може да каже, че не сме били предупредени!
30.10.2008
петък, 31 октомври 2008 00:01:00
петък, 31 октомври 2008 г.
Закачките на банковите слогани
Етикети: InfoBulgaria.info
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар