събота, 1 ноември 2008 г.

Ричард Лининг, член на управителния съвет на IPRA: PR-итe трябва да предоставят на репортерите пакет от информация

Капитал - 45 стр.
Ричард Лининг, член на управителния съвет на IPRA: PR-итe трябва да предоставят на репортерите пакет от информация



Колко важен инструмент в PR професията е пресрилийзът?
Има три специфични функции. Да изрази основните неща, които искаш да кажеш, и да ги каже по начин, който е заинтригуващ. Пресрилийзът е средство за таргетиране, начин, по който мислиш за хората, с които искаш да комуникираш. И трето, това е информация, която определя дневния ред на дадена организация, защото казва: това са нещата, за които искам да говоря, и това са аспектите, които ме интересуват.
Кои са най-важните елементи за добър пресрилийз?
Трябва да е актуален, да е таргетиран прецизно и да бъде доставен навреме. Как е еволюирало прессъобщението от началото си през 1906 до днес? Аудиторията вече е много сегментирана. PR професията трябва да отговори на тази тенденция, ако иска историите й да бъдат публикувани. Универсалният пресрилийз не върши работа, ако искате да насочите съобщението си към определен вестник, трябва да разберете каква история търси конкретният журналист. Пресрилийзът е таргетирана информация. Другата промяна дойде с развитието на технологиите. Някога прессъобщението' беше парче хартия, което трябваше да бъде доставено. Първо се промени системата на дистрибуция, после дойде редът
на телефоните, факсовете и най-накрая, разбира се, имаме интернет. А какво е бъдещето на прессъобщението?
С развитието на технологиите журналистът има възможност сам да достига до информацията, която го интересува. Освен това той търси цялостна, готова история, защото се намира под огромен натиск да произвежда такива. PR-me не могат да контролират информацията, която се появява в интернет. Затова те трябва да предоставят на репортерите пакет от информация, в който има всичко - например аудиоинтервю с изпълнителния директор на компанията, видеонюз рилийз, фотографии, допълнителна информация за организацията, съобщение за онлайн пресконференция в това и това време. Трябва да има и критични истории какво казват другите за организацията, защото това създава усещането за откритост и обективност. Това е типът информация, който има бъдеще.
събота, 1 ноември 2008 05:01:54

Няма коментари: