събота, 1 ноември 2008 г.

ОЩЕ ЛОШИ НОВИНИ ЗА „ЯХУ!"

Банкер - 38 стр.
ОЩЕ ЛОШИ НОВИНИ ЗА „ЯХУ!"



Откакто изпадналата в затруднения „Яху!" (Yahoo!) отхвърли през февруари офертата на „Майкрософт" (Microsoft), за сливане с която се предлагаха по 31 щ. за една нейна акция, нещата за нея непрекъснато се влошават. Намаляват нейните ИНТЕРНЕТ реклами, а те са основният източник на приходи за „Яху!". Съюзът с основния конкурент на компанията -тьрсачката „Гугъл" (Google), изчаква одобрение от антимонопол-ните власти. Междувременно цената на акциите на „Яху!" вече падна под 13 щ. долара едната. Дълго време най-ценното съкровище в империята на „Яху!" бе нейното поделение в Япония, в което тя притежава 34% дял. То има господстваща позиция на печелившия местен пазар и на 30 септември обяви ръст в приходите и печалбите си за изминалата финансова година. Но даже това „бижу" вече губи блясъка си.
Миналия месец „Яху! Япония" призна, че сайтът й за онлайн търговия е претърпял срив на сигурността - през лятото е бил наводнен от мошенически опити за включване на нейния адрес, като са използвани около 1.5 млн. имена на ползватели. След като са въвели валидни потребителски имена, престъпниците са използвали чужди акаунти, за да продават фалшиви луксозни стоки. Сайтът за търговия на „Яху!" е най-големият в страната. В него по всяко време могат да се намерят около 16 милиона артикули, а миналата година в него са сключени сделки на стойност 6.5 млрд. щ. долара.
Над 7 млн. души плащат на „Яху! Япония" месечна такса, за да използват услугите, които предлага, включително и сайта за търговия. Освен това фирмата прибира по 10.5 йени за всеки включен артикул плюс комисиона от 5.25% върху продажната цена. Когато ползвателите започнали да се оплакват за това, че плащат такса за измамни сделки и че са им продадени фалшиви стоки, компанията първоначално отрекла, че съществува такъв проблем, и твърдяла, че ползвателите трябва да си плащат. Тъй като измамата не може да се изключи напълно, фирмата в началото не забелязала нещо нередно, твърдят нейни служители.
Миналия месец компанията призна за съществуването на проблема и се съгласи да върне на ползвателите сумите, които са платили във връзка с мо-шеническите сделки. „Яху! Япония"твърди,че не знае как толкова много имена на ползватели са били откраднати, но предполага, че информацията е изтекла от друг уебсайт, и съветва клиентите си да си сменят паролите. Сривът на сигурността е ужасна новина. Ползвателите вече може да не желаят да използват сайт, на който нямат доверие и не могат да разчитат, че ще защити информацията за тях. Освен това „Яху! Япония" има и други тревоги. Конкурентът „Гугъл" го настига, ръстът на приходите забавя темпа си, а мениджърите напускат и отиват при конкурентите. През последните шест месеца цената на акциите на компанията са паднали с 50 процента.
събота, 1 ноември 2008 03:54:58

Няма коментари: