неделя, 9 ноември 2008 г.

Легендата Ad Age

сп. Мениджър - 130 стр.
Легендата Ad Age



Защо това списание е толкова велико и какво ще се случи в областта на рекламата и маркетинга в близките години? Четете гледната точка на Матю Криймър, редактор „Специални проекти", който даде интервю за „Мениджър"
- Господин Криймър, какво е усещането да бъдеш част от AdAge?
- Определено за мен това е не само голяма чест и лично постижение, но и сериозна отговорност. В последните над 75 години AdAge е мястото, откъдето всички професионалисти първи научават какво ново се случва в рекламния и медийния бизнес по света. Списанието успя да създаде няколко
емблематични имена в журналистиката, да изгради собствена школа в бизнес разследванията и най-вече добре да се адаптира към пазарните условия. Най-важното за нас като професионалисти е, че винаги държим да бъдем на известно разстояние от рекламната индустрия, никога не се приближихме, за да не се припокрием, което може да се окаже пагубно за AdAge. Рекламата е бизнес с железни правила и за нас е жизненоважно да пишем обективно и да казваме истината.
- Каква е редакционната политика, има ли неписани правила?
- Единственото отличително нещо в нашата политика е стриктното разделение между редакцията и рекламния бизнес. Имаме едно
неписано правило. Всеки редактор, репортер, външен автор трябва да се стреми с всички сили да открие онази завладяваща история от света на рекламата, с която да напипа нещата в зародиш и да начертае новите тенденции в индустрията. Това няма как да се случи, ако си равнодушен и нещата не излизат от сърцето ти.
- Част от вашите професионални интереси са свързани с дигиталния маркетинг и иновациите в него. Доколко дигиталната реклама е конкурентоспособна и кои са нейните най-големи предимства и недостатъци?
- Мисля, че в момента живеем в епоха, която ще бъде наречена от бъдещите поколения и изследователи златната треска в интернет рекламата. Безброй нови мрежи за дигитална реклама се раждат всяка седмица, рекламодателите с готовност
пръскат парите си онлайн, без много да му мислят. Все още в този вид реклама има много непредвидими загуби. И още нещо - никой не е сигурен как точно се измерва ефективността на рекламата в интернет. При рекламните банери или видеорекламите, които може да гледаш многократно (pre-roll video), съществуват доста спорни и неизчистени въпроси. Дали ефективността от тях трябва да бъде измервана с броя на влизанията или кликванията върху конкретната реклама? Или това може да стане с някои от класическите методи за измерване на рекламната ефективност? А може би трябва да се търси трети, нов начин. Това е фундаментално противоречие и сериозен проблем за решаване. Добрите маркетолози по-малко мислят за интернет като медия и повече като място, където те могат да поемат отговорности, да си взаимодействат и общуват с потребителите.
- Доколко дигиталните медии са добра възможност за достигане до аудиторията и какво мислите за Google поколението?
- Да, наистина дигиталните медии предлагат нещо ново и различно. Важният въпрос тук е доколко маркетинг мениджърите и рекламните агенции са достатъчно добре ориентирани и на "ти" с този вид комуникация, за да я оценят подобаващо. Лесно е да "лепнеш" рекламата си, където пожелаеш в интернет, но доста по-трудно и успешно е, ако използваш дигиталните медии за изграждане на обратна връзка и доверие с аудиторията. Трябва да се научим да слушаме толкова добре, колкото говорим. Тази взаимна слушаемост няма как да постигнем в друга медия! Google е водещата сила, която като експлозив преобърна света на медиите и законите в маркетинга. Google генерално промени начина на събиране на информация, достъпа на обикновените хора до нея и начина, по който журналистите я обработват и собствениците на медии я дистрибутират или продават. Всеки, който не оценява
силата на информацията днес, предварително е обречен на провал. Това с още по-голяма сила важи за хората, които работят в медия, рекламна агенция или в маркетинг отдел на голяма фирма.
- Вие сте работили и в PRWeek. В началото на 21. век рекламата или пиарът има водеща роля при изграждането на марката?
- Всичко зависи от конкретните нужди на марката, но като цяло пиарът започва да играе все по-важна роля. Чест прави на специалистите по пиар, че знаят как да привлекат вниманието на публиките към марката, дори това да става и чрез платени публикации или излъчвания. Това е умение, което придобива решаващо значение, защото аудиторията все по-често пренебрегва традиционната реклама. Също така купувачът сега е доста любопитен за допълнителните обстоятелства и характеристики, които стоят около производството и лансирането на един продукт на пазара. Дали този продукт се отнася щадящо към околната среда, дали той е произведен в някоя страна от Третия свят чрез незаконна експлоатация на работна ръка... Всичко това може да обезпокои силно един потребител и той да откаже да си купи конкретната стока. Преди социалната отговорност на една марка не беше въпрос, който вълнуваше аудиторията, днес нещата са коренно различни. Така че пиарът има светло бъдеще.
- Какви са впечатленията ви от българската реклама?
- Честно да си призная, не зная много за рекламния сектор в България. Но след като получих вашите въпроси, направих проучване и се порових в интернет с интерес. Моето първо впечатление от това, което видях, е: вашите рекламисти явно много си падат по секса в рекламата! Сигурно това е синдром на посткомунистическото общество, което се събужда от дълбоката дрямка и има много за наваксване.
***
МАТЮ КРИЙМЪР е редактор "Специални проекти" в Ad Age. Работил е и в списание PRWeek, където е завеждал отдел "Медии". Пише за New York Daily News и New York Observer, редовен участник е в бизнес предаванията на телевизиите NBC, ABC, CNBC, NPR. В AdAge отговаря за текстовете, свързани с медийния бизнес, маркетинга и поп културата. Тесен специалист е по въпросите на дигиталния маркетинг, новите медии и иновациите. Получил е множество награди, включително и на Общността на американските бизнес редактори и журналисти.
***
ДА, ТОВА СПИСАНИЕ Е ИСТИНСКА ЛЕГЕНДА в маркетинга и рекламата. AdAge се чете от всеки по света, на чиято визитна пише акаунт, криейтив или дизайнер.
Защо е толкова велико и популярно? Може би защото изключително професионално и компетентно представя най-новите тенденции в бранша. Или заради раздела криейтив, където може да се видят най-новите кампании на водещите агенции. Или заради вълнуващите разкази за фестивали и наградените ярки и блестящи идеи. Или заради собствените проучвания и класации като "Агенция на годината", "Кампания на годината", "Най-харесвана реклама" и т.н. Вероятно заради всичко това и заради още много неща. Като магията, която съществува около всяко велико издание. Списанието стартира като еднолистен вестник през 1930 г. в Чикаго и изминава наистина славен път. Днес AdAge е собственост на частната издателска компания Crain Communications, която има над 30 бизнес списания в САЩ, сред които са Crain's New York Business, Crain's Chicago Business, Automotive News и Television Week.
неделя, 9 ноември 2008 03:15:51

Няма коментари: