сп. Мениджър - 224 стр.
Лица от кориците
Как подбирате героите на кориците, е един от най-често задаваните ни въпроси. И ние най-често отговаряме: "Трудно". Всъщност по-точно ще бъде, ако кажем "прецизно", или опитваме се да бъдем прецизни. Това е най-трудният въпрос, който решаваме всеки брой. Решаваме го много хора, целият журналистически екип заедно. Дали поставяме на корица винаги най-
подходящите хора? Уверяваме ви, че се стараем да бъде така. Хубавото е, че България е богата на успешни мениджъри. И има достатъчно хора, които спокойно можем да поставим на нашите първи страници.
В този брой попитахме някои от героите ни: "Какво се промени в живота ви, откакто бяхте корица на "Мениджър"?". Ето техните отговори:
***
ЕКАТЕРИНА ПОПОВА, управляващ директор на Ogilvy София: Омъжих се, родих дете, a Ogilvy удвои персонала и клиентите си
Радвам се, че ми зададохте този въпрос, защото в забързаното си ежедневие не бях забелязала колко много неща са се променили за две години. На някои хора тези неща не се случват и за цял живот.
- Омъжих се, въпреки че бях казала, че веднъж стига и никога повече;
- Имам бебе на 5 месеца, което е най-смешното и слънчево дете;
- Живях във Варна два месеца и исках да остана там.
8 София е станало нетърпимо. Бойко, направи нещо!
- Хората в агенцията са се удвоили. В Ogilvy Group вече работят 110 души, които се грижат за повече от 27 клиенти и над 60 търговски марки;
- Станахме Агенция на годината за 2008 г. на фестивала на Асоциацията на рекламните агенции (ФАРА) с 9 номинации и 3 златни, 1 сребърен и 5 бронзови награди;
- На първия EFFIE фестивал (за ефективност на рекламата) се представихме блестящо с две златни награди;
- Спечелихме много нови клиенти, сред които най-важните са Globul и Germanos;
- Най-после има Асоциация на рекламодателите и можем да направим нещо по въпроса за етичния кодекс, защото има въпиюща нужда от бизнес етика и по-
вече култура в отношенията агенции - медии - клиенти.
Част от тези неща не бях планирала и съм убедена във верността на познатата ни от песните на Джон Ленън фраза: "Животът е това, което ни се случва, докато си правим други планове".
Важното обаче е да съумяваш да се радваш на живота такъв, какъвто е.
***
ВЕЛИЧКО АЛЕКСАНДРОВ, председател на СД на "ИТА-Холдинг": Преосмислих отговорностите си пред обществото
Голяма промяна има в поведението ми в живота, при воденето на преговори и при реализацията на сделките. Тази поява в "Мениджър" ме накара да преосмисля отговорностите, които всеки човек трябва да носи в обществото, насочи вниманието ми към многообразието на човешкото лидерство, към необходимостта от топлота в човешките отношения, към съпричастност и готовност за състрадание, към участие за решаване на проблемите, недостатъците и дефектите в обществото. Накара ме да уважавам повече труда на хората и да осъзная, че може би се очаква повече обществена полза от мен. Изпитвам радост при появата на всеки нов брой с ново лице, като че ли моето семейство се е увеличило с още един член, и вярвам, че още един коректен човек поема нови отговорности за доброто на хората. Опознавайки абсолютно безкористната и обективна оценка за появата на всяко ново лице, аз приемам с пълно доверие новия човек и благодаря на "Мениджър" за духовното ми обогатяване с лицата от списанието. И особено за преосмислянето на отговорностите, които възникват с появата в него.
***
МАРИЯ ИЛИЕВА, председател на управителния съвет и главен изпълнителен директор на МКБ Юнионбанк: Поех управлението на МКБ Юнионбанк
НАЙ-ГОЛЯМАТА промяна в професионален план е това, че приех преди точно две години поканата да заема поста председател на управителния съвет и главен изпълнителен директор на МКБ Юнионбанк. Това е сериозно предизвикателство, свързано с поемането на голяма отговорност. През 2006 г. мажоритарният пакет от управляваната от мен институция бе купен от една от най-големите унгарски банки - МКБ Bank, която същевременно е собственост на германската Вауerische Landesbank. По този начин МКБ Юнионбанк стана единствен представител на немската банкова система у нас, като същевременно черпим ценен опит от унгарските ни колеги. През изминалите две години се преборих с немалко проблеми, но голямата награда за труда и усилията не само на мен, но и на целия ми екип са успехите, които постигаме. Те са нашият най-точен ориентир, че сме на прав път. За изминалите две години МКБ Юнионбанк се развиваше поне два пъти по-бързо от пазара, като само активите й през това време са се увеличили с над 120%. Същевременно се изкачихме с четири позиции нагоре спрямо останалите банки в страната. В момента сме в топ 3 в класацията на най-активните банки по привличане на депозити, в челната тройка сме и сред най-активно кредитиращите банки. Може би най-голямата награда за труда и усилията ни обаче е признанието, че сме сред водещите банки в страната по удовлетвореност на клиентите. А доверието на клиента и неговата удовлетвореност от работата с нас е най-важният актив за всяка банка. Амбицията ми е да изведа МКБ Юнионбанк на едно от челните места във финансовия сектор у нас. Банката има потенциал, екипът също е готов за това. Не мога да подценявам и силната конкуренция на пазара, която ме стимулира още по-силно.
***
ВАСИЛ СИМОВ, изпълнителен директор на Софийската стокова борса:
Работих много и се чувствам лично удовлетворен
В материала за "Мениджър" през май 2008 г. прогнозирах пренасочване на големите инвеститори от вложения в акции и валути към вложения в стоки. Четири месеца по-късно тази прогноза се сбъдна и най-категоричното доказателство е оживлението на Софийската стокова борса. Оборотът за деветте месеца на 2008 г. надхвърля този за цялата 2007 г. - половин милиард лева! Като председател на УС на СИБанк мога смело да кажа, че само за няколко месеца не само подобрихме финансовите резултати, но и навлязохме в нов етап на развитие като част от белгийската банково-застрахователна група КВС. Клиентите ни вече чувстват промяната не само по отношение на модерните и гъвкави продукти, но и като качество на обслужването. В личен план удовлетворението идва от дъщеря ми Александра, която завърши с отличие Американския колеж в София и вече учи мениджмънт в Лондон.
***
ПЕТЯ ДИМИТРОВА, изпълнителен директор и член на СД на Пощенска банка:
Станахме част от Юробанк И Еф Джи Груп
Последната година беше много динамична в развитието както за Пощенска банка, така и лично за мен. Като най-важна крачка искам да отбележа юридическото сливане на Пощенска банка и ДЗИ Банк под името Юробанк И Еф Джи България. Ние сме част от Юробанк И Еф Джи Груп, която е третата по големина банкова група в Швейцария. За нас като финансова институция сливането беше много важна крачка напред, която засили позициите ни сред водещите банки в България. Сливането се извърши в много кратки срокове, но без компромиси по отношение на качеството на обслужване на нашите клиенти, нещо, което бяхме обещали от самото начало. Днес със задоволство мога да заявя, че ние сме по-близо до клиентите с третата по големина клонова мрежа в страната и предлагаме повече и по-качествени услуги и продукти. През изминалата година дадохме начало и на още една дъщерна компания - И Еф Джи Секюритис, отделяйки в нея брокерските услуги и инвестиционното банкиране, предоставяни преди от Юробанк И Еф Джи България. Гордея се изключително много и с факта, че на тазгодишното изложение "Банки, инвестиции и пари" Пощенска банка стана Банка на годината с голямата награда за иновативност и качество на финансовите продукти. В професионален план промяната за мен бе свързана с поемането на поста изпълнителен директор и член на съвета на директорите на Пощенска банка. Няколко месеца по-късно бях избрана и в управителния съвет на Българския форум на бизнес лидерите (БФБЛ).
***
ЕВГЕНИЯ СТОИЧКОВА, мениджър "Маркетинг и корпоративни комуникации" в Coca-Cola HBC България: Почувствах признанието на колеги и приятели
Корицата на списание "Мениджър" беше много приятно изживяване в края на миналата година и допринесе за моето празнично коледно настроение. Статията съвпадна и с моя имен ден, който е на 24 декември... Много мои познати, приятели и колеги се обадиха с поздравления и даже подписах няколко списания - почувствах се почти звезда! За това допринесоха в голяма степен и професионалната фотосесия и стайлинг. Смятам, че статията даде допълнителна гледна точка за Coca-Cola като компания, поднасяйки интересни и може би недотам познати факти, фокусът бе върху компанията Coca-Cola, a не върху марката Coca-Cola, както често се случва. Появяването ми на корицата на "Мениджър", и то на коледния брой, се отрази положително на самочувствието на моите колеги. Въпреки че моето лице е на корицата, в нея има частица от целия екип. Бих искала всяка моя изява да се възприема като признание за всички в компанията, а не само за мен. Благодаря на списание "Мениджър" за предоставената възможност и хубавите снимки.
неделя, 9 ноември 2008 03:39:26
неделя, 9 ноември 2008 г.
Лица от кориците
Етикети: сп. Мениджър
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар