петък, 14 ноември 2008 г.

Якоб Андерсен, изпълнителен директор на „Нова телевизия“: Интернет не е заплаха, а нова възможност за телевизията

Дневник - Компании&Финанси - VII стр.
Якоб Андерсен, изпълнителен директор на „Нова телевизия“: Интернет не е заплаха, а нова възможност за телевизията



Г-н Андерсен, Ем Ти Джи беше ли засегната от финансовата криза?
- Не мога да отговоря на въпроси, които засягат групата Ем Ти Джи, защото аз отговарям само за България. Но е очевидно, че компанията е подготвена да очаква една по-трудна следваща година.
Това по някакъв начин ще се отрази ли на плановете ви за развитие в България и на източноевропейския пазар?
- За България сме наясно, че в по-краткосрочно време ще постигнем по-малък ръст, отколкото сме планирали. Но сме убедени, че в по-дългосрочни планове последиците от това ще се компенсират. Освен това ние очакваме по-голям ръст на печалбите си в България, отколкото в други държави от Западна Европа и Сканди-навия. Когато говорим за медии и рекламен пазар, не трябва да се забравя, че все още в България нивото на рекламните инвестиции на глава от население е много по-ниско в сравнение с пазарите на Запад и в Скандинавия, така че тук има какво да се наваксва. Затова очакваме растеж.
Ако трябва да конкретизираме в проценти, какъв ръст очаквате?
- Да кажем, до 30%.
Значи ли това, че оценявате като положителни досегашните си резултати,
свързани с дейността на Ем Ти Джи в „Диема“?
- Абсолютно. „Диема“ е една от най-добрите инвестиции, направени от Ем Ти Джи. Ние поехме риска да се заемем с една медия, която нямаше много добри резултати, но вече мога да кажа, че „Диема“ успя да се наложи като добър играч на пазара. Разбира се, не може да се сравнява с мащабите на „Нова телевизия“ или Би Ти Ви, но работата ни досега наистина беше много успешна.
А в какви срокове смятате, че ще си възвърнете инвестицията в „Нова телевизия“, при положение че 620 млн. долара е твърде мащабна сума за рекламния пазар в България, който се оценява на не повече от 170 млн. евро.
- Не мога да коментирам подобни перспективи, но със сигурност „Нова телевизия“ има печеливш бизнес и очакваме да увеличим печалбите на фона на направените разходи. Но наистина нямам възможност да кажа за колко години инвестицията може да бъде възвърната.
В България вече работи и СМЕ (Central European Media Entertainment). Притеснява ли ви тяхното присъствие?
- Не, в никакъв случай. Смятам, че те ще ни предложат добра конкуренция, защото работим с тях и на някои други пазари. Те направиха значително по-малка инвестиция от нас в ТВ2 и „Ринг ТВ“ и сега очаквам да видя какви са бъдещите им планове.
Планирате ли структурни и програмни промени в „Нова телевизия“?
- Планираме да направим някои промени в програмата. Сега не мога да коментирам какви точно ще бъдат те, но зрителите ще ги забележат съвсем скоро на екрана. В никакъв случай обаче няма да правим мащабни промени в профила на каналите, които ръководим. Ние сме доволни от позициите им на пазара, особено на „Нова телевизия“, и ще насочим усилията си към това да ги запазим. Нашата стратегия е базирана на управлението на канали, които се целят в различни аудитории, като така ще можем да обхванем възможно най-голям брой от зрителите в България. Това беше и идеята ни при закупуването на „Нова“ и „Нова плюс“, след като вече имахме каналите „Диема“ и ММ. Заедно с това ще интегрираме отделите, които досега се занимаваха
с продажбите в различните канали. Това ще се случи още следващата седмица и нашите партньори и клиенти ще го усетят веднага.
А ще стане ли „Нова“ най-гледаната телевизия в България?
- Надявам се, че с времето „Нова“ и „Диема“, въобще всички канали на Ем Ти Джи в България, ще бъдат най-гледаните. Това, разбира се, няма да се случи още следващата година, но смятам, че с времето ще успеем да се наложим сред зрителите.
Ще продължите ли да инвестирате в мащабни спортни събития, каквото беше Европейското по футбол по „Диема“ това лято? В момента текат наддаванията за правата за излъчване на Шампионската лига. Ем Ти Джи участва ли в тях?
- На мога да дам такава информация. Но ние със сигурност се интересуваме от всички значими и интересни спортни събития, които привличат вниманието на зрителите.
А къде планирате да ги излъчвате - по „Диема“, както досега, или и по „Диема“, и по „Нова телевизия“?
- Зависи от аудиторията, която всяка от медиите достига. Нормално е такива събития да се излъчват по най-подходящия за тях канал. Не мога да навлизам в подробности, но не бива да се забравя, че ние имаме много голям и успешен опит при отразяването на спортни събития в „Диема“.
Платените продукти са нещо като запазена марка на Ем Ти Джи. Планирате ли подобни услуги в бъдеще за българския пазар?
- Не, заварихме платения „Диема Екстра“ преди няколко години, но се отказахме от него, защото нямаше голям интерес сред зрителите. Не мисля, че PPV (pay-per-view - плащаш, за да гледаш) услугите имат перспектива на пазара в България и в следващите няколко години. Освен това на български вече присъстват и други канали на Ем Ти Джи като TV 1000, ViaSat History, ViaSat Explorer, затова трябва да се съсредоточим върху развитието на това, което имаме, а не да предлагаме нещо ново.
Смятате ли, че българските зрители все още търсят ри-алити предавания, или трябва да се инвестира повече в местни продукции, какъвто е например сериалът на „Нова телевизия“
„Забранена любов“?
- Смятам, че риалити форматът има още години бъдеще. Без значение дали става въпрос за „Биг брадър“ или „Сървайвър“, интересът към подобен тип предавания все още е голям. Дори само фактът, че такива продължават да се излъчват във Великобритания, където пазарът е най-развит в цяла Европа, показва големите възможности пред тях. Освен това всяко издание, колкото и да е унифициран форматът, по различен начин се адаптира за местната публика. Затова и ние ще продължим да разработваме риалити продукции. В същото време „Забранена любов“ като първия подобен сериал в България също е интересен феномен и аз очаквам да има още серии от него в бъдеще.
Според вас разрастването на интернет като рекламен канал застрашава ли телевизиите?
- Не, защото това е допълнение към телевизионните продукции. Интернет всъщност дава още една възможност за развитие на каналите. Ние реагирахме на тази възможност много бързо и сега Ем Ти Джи е много добре представена в уебпространството в Скандинавия, но и в България вече имаме сайта premiership.bg за Висшата лига в Англия, която се излъчва по „Диема“, а също и новинарския kalendar.bg на „Нова телевизия“. Плановете ни са да разширим дейността си в тази посока.

петък, 14 ноември 2008 03:50:08

Няма коментари: