понеделник, 10 ноември 2008 г.

Кризата не подминава и рекламния пазар

Монитор - 18 стр.
Кризата не подминава и рекламния пазар



Развихрилата се световна финансова криза няма да подмине и рекламния пазар. Според анализаторите секторът ще почувства затягането през последното тримесечие на настоящата година и най-вече в началото на следващата. Особено силно свиването ще се усети в САЩ. Причина за това ще са не само по-ниските разходи, които компаниите планират да правят в тази област, но и фактът че ще липсват милиардите, които бяха налети по време на кампанията за президентските избори в Щатите. През 2008 г. са бипи похарчени рекордните 4,5 млрд. долара за политическа реклама и маркетингови услуги във връзка с надпреварата. От тях 3 млрд. долара са били само за реклама, като по-голямата част от тези средства - за телевизионна.
Според най-добрия сценарий рекламният пазар ще се възстанови към средата на следващата година, прогнозира анализаторът Кен Доктър от Outsell. При най-лошия обаче това няма да се случи до 201 Ог. Доказателство за свиването на рекламния пазар станаха резултатите, които няколко медийни гиганта отчетоха през миналата седмица, и най-вече направените от тях прогнози за следващата година.
Компанията The News Corporation, чиято собственост са Fox News Channel, филмовото студио 20th Century Fox, мрежата Fox, бизнес вестникът The Wall Street Journal и много други печатни издания в САЩ, Вепикоб-ритания и Австралия, отчете 30% спад на нетната си печалба в сравнение със същия период на миналата година. Нетният резултат на гиганта през тримесечието е бил 515 млн. долара, или 20 цента на акция. Общият оборот на корпорацията обаче е отчел плюс от 6.3% до 7.5 млрд. долара.
По мнение на председателя на борда на News Corporation - Рупърт Мърдок, всички медийни компании са подложени на сериозен тест и предстоящата година ще е наистина тежка за тях. Според него настоящият колапс ще продължи поне до 2009 г. Магнатът определи условията на пазара, като особено големи предизвикателства пред медиите и прогнозира продъпжително икономическо забавяне.
Гигантът Time Warner, чиято собственост са филмовото студио Warner Brothers, платеният канал НВО, кабелните мрежи CNN, TBS и TNT, подразделението за печатни медии Time и AOL, отчете нетна печалба от 1,1 млрд. долара през тримесечието, или почти толкова, колкото и през миналата година. Приходите на компанията са били 11,7 млрд. долара. Рекламните приходи на кабелното подразделение на Time Warner са отчели ръст от 9%. При AOL и Time обаче картината е напълно различна. В Time, в което се включват списания като Time, Fortune и Sports Illustrated, е отчетен спад от 8% до 51 млн. долара. Заради слабите резултати подразделението ще освободи 600 души, като мярката се очаква да донесе 150 млн. долара годишни спестявания.
Успешната стратегия в настоящите трудни условия на пазара трябва да се фокусира върху шепа големи марки, коментира главният изпълнителен директор на компанията Джефри Бюкс. Въпреки добрите си резултати през изтеклия период, гигантът Time Warner също се присъедини към News Corporation и понижи очакванията си за следващите месеци. Подобни мерки предприеха и CBS и Viacom, независимо от факта, че бяха на печалба през приключилия период.

вторник, 11 ноември 2008 04:04:04

Няма коментари: