понеделник, 10 ноември 2008 г.

Медийни гиганти свиват печалбите

Пари - 28 стр.
Медийни гиганти свиват печалбите

Боряна НИКОЛАЕВА

News Corp., CBS Corp. и Sanoma magazines губят милиони долари
Световната финансова криза оказва все по-голямо влияние върху рекламния и медийния пазар. Списъкът с медийните корпорации, които започват да търпят загуби, става все по-дълъг. Последният пример за това е компанията News Corp., която отчете 30% спад в печалбата за първото тримесечие от фискалната година, която започна през юли, и съобщи, че оперативната печалба за настоящата фискална година ще се понижи заради позициите на щатския долар и забавянето на приходите от продажби, пише Yahoo finance.
Мениджъри от компанията прогнозират спад от порядъка на 13 до 16% в оперативната печалба за фискалната година. Тези очаквания се разминават значително с очакванията на анализаторите за ръст на печалбата. Изпълнителният директор на компанията Рупърт Мърдок, който контролира повече от една трета от нейните акции, казва, че прогнозата е “ясно отражение на икономическото забавяне, което смятаме, че ще продължи до края на фискалната 2009 г.” Той добавя също, че компанията в момента решително се фокусира върху съкращаване на разходите. Стъпките в тази посока включват аутсорсинг на 10 от 17-те печатници на Wall Street Journal в рамките на две години, намаляване на разходите с 3 млн. USD за всяка печатница годишно и др.
Спад
Неприятните новини идват, след като компанията съобщи, че нетната печалба за първото тримесечие, което завърши в края на септември, е намаляла до 515 млн. USD от 732 млн. USD година по-рано. Приходите са отчели ръст от 6.3% до 7.5 млрд. USD. По думите на Мърдок понижението в очакваните печалби за фискалната 2009 г. е обусловена от прогнозите за по-ниски приходи от операциите на компанията в чужбина и на забавянето на рекламния пазар. Тази несигурност е убедила Мърдок да успокои апетита си за преследване на нови сделки. Не искаме да предприемаме нищо, докато не е налице по-голяма видимост на пазара, казва Мърдок. Приходите от кинооперациите на студиа като Twentieth Century Fox са се понижили с 20% до 1.3 млрд. USD през тримесечието, а телевизионните приходи са намалели с 15% до 974 млн. USD отчасти заради продажбата на осем телевизионни канала, част от Fox. Приходите от останалите телевизионни канали са се понижили със 17%. Приходите от вестникарските и информационните услуги са се покачили с 37% до 1.7 млрд. USD след придобиването на Dow Jones&Co - собственик на Wall Street Journal.
Компанията Dow Jones, която News Corp. придоби миналия декември срещу 5 млрд. USD, е отчела 4 млн. USD оперативна загуба, но печалбата на цялата вестникарска група се е покачила с 44% до 134 млн. USD поради по-ниските разходи за амортизация. В подобна ситуация се оказва и друга голяма медийна корпорация в САЩ - CBS Corp. Състоянието на икономиката е такова, че всяка компания трябва да бъде нащрек и да управлява бизнеса си с повишено внимание, казва изпълнителният директор Самнър Редстоун. Оперативната печалба на компанията за третото тримесечие на 2008 г. е 665.2 млн. USD в сравнение със 786.9 млн. USD за същия период на миналата година. Печалбата на компанията от началото на годината до септември е 10.42 млрд. USD, което е повишение с 1% в сравнение със същия период на миналата година.
В пресата
Финландският медиен концерн Санома очаква оборотът му през 2008 г. да нарасне по-малко, отколкото миналата година. Компанията, която издава над 300 заглавия в 13 страни, изпитва трудности заради икономическата несигурност и спадащото доверие на потребителите. Това се забелязва и на рекламния пазар. През 2007 г. оборотът на Санома е нараснал с 6.7%. За цялата 2008 г. се очаква по-ниско темпо на растежа. За първите девет месеца на тази година оборотът на компанията е нараснал с 4.9% до 2.23 млрд. EUR.

вторник, 11 ноември 2008 04:33:16

Няма коментари: