неделя, 9 ноември 2008 г.

Ideas Room

сп. Мениджър - 118 стр.
Ideas Room



Добре дошли в Ideas Room. Това е поредица, водена от екипа на рекламна агенция Saatchi & Saatchi. В нея разказваме за най-популярните криейтив техники за генериране на идеи в рекламата
История за важните клечки
"Старо, но златно." Това си казахме, когато решихме коя ще е втората техника за генериране на идеи, с която да ви запознаем. (Моля, вижте предишния брой.) След октомврийската "Шокирай" "Метафора" беше естественият избор не само защото ни е една от любимите, но и защото си е доста голямо предизвикателство. Преди обаче да ви разкажа по-подробно как протече работата, няколко думи за самата нея.
При творческата техника "Метафора" основната цел е да представите идеята, която искате да комуникирате, като комбинация от картини и/или изказвания, които на пръв поглед са напълно несъвместими. Преценете ги така, че при съчетаването им да създават изцяло нова идея, която да предаде главната, но по интересен и запомнящ се начин.
Чрез метафората можете да кажете много неща. Да опишете индивидуалността на марката си, да представите типични черти на продукта или пък ползите, които купувачите му ще получат от него. Започнете с главната идея, която искате да съобщите. Тя може да е, че продуктът ви е "прецизен", "бърз", "лек" или "с прекрасен дизайн", след което скицирайте или си запишете начините, по които според вас това ще стане. Метафорите говорят на всички националности независимо от езиковите бариери. Това обаче може и да се промени, ако вашата е прекалено културно специфична. Внимавайте. И накрая най-важното. Уверете се, че метафората ви е актуална. Ако сте я чували или виждали преди, по никаква причина не я повтаряйте. От трите международни примера, които подбрахме този път, първият ни е особен фаворит. Домакинските гъби Spontex. Аналогията е очевидна за всеки, а доволното лице на жената казва повече от всички думи на света. Другите два са на пелените Pampers и бирата Guinness. Pampers по страхотен начин са показали комфорта, който пелените им дават на бебетата, а за Guinness какво да кажа - простичка метафора за студена бира, която би схванал всеки. При нас работата протече доста аналогично с описаното по-горе. Отново трябваше да реализираме идеята "Най-много мениджъри на едно място". Започнахме да мислим за метафора на мениджъри, за метафора на много мениджъри, събрани на едно място. Не се получи. Решихме да тръгнем по друг път. Замислихме се какви нарицателни има в езика ни за мениджъри. Неща като "акулите в бизнеса", "с умове, остри като бръснач", "важни клечки"... Хъм, важни клечки. Тук имаше нещо! Запитахме се: къде има много клечки накуп? В кибритената кутийка, естествено. Дотук добре, но трябваше да решим още нещо, доста съществено. Как да покажем индивидуалността на всеки мениджър в списанието. Метафората трябваше да е изчистена, за да се получи добре, и ето защо решихме да действаме буквално. Наредихме различни клечки в кибритена кутийка. Различни по цвят на тялото и главата, различни по дължина и форма. Не извадихме кибритените клечки и не ги поставихме в някоя странна ситуация, показваща разнообразие, а просто вкарахме мениджърите в кибритената кутия.
***
Текст под снимка
Домакински гъби Spontex
***
Текст под снимка
Пелени Pampers
***
Текст под снимка
Бира Guinness
неделя, 9 ноември 2008 03:13:37

Няма коментари: