неделя, 9 ноември 2008 г.

Нови начини за комуникация с "пленена аудитория"

сп. Мениджър - 266 стр.
Нови начини за комуникация с "пленена аудитория"



В съвременното ежедневие, в което информацията ни залива отвсякъде, хората се научиха да избягват многобройните рекламни послания, домогващи се до тяхното внимание. Това провокира специалистите по маркетинг и комуникации да търсят алтернативни начини за влияние върху потребителите. Един от тези начини е комуникацията с т.нар. пленена аудитория - хора, събрани на дадено място и принудени да прекарат там определено време. Такива места например са опашките в супермаркета, в клоновете на банките, бензиностанциите, болниците, летищата и т.н. - места, където хората не правят нищо друго, освен да чакат. За предаване на послания към тази публика особено популярни се оказват т.нар. Captive audience networks ("Мрежи за пленена аудитория") - подобно на телевизия, те излъчват информативно и забавно съдържание, най-често чрез плазмени екрани. Такива мрежи за комуникация към "пленена аудитория" има вече и в България. Една от малкото компании на българския пазар, която се занимава с изграждането на подобни мрежи, е "К&К Електроникс". Нейно дело например са системите в Mall of Sofia, "Сити център София", "Фантастико", бензиностанции "Петрол" и много други.
Повече за приложението на Captive audience networks в България разказва Шакир Ахмедов, мениджър "Бизнес развитие" в "К&К Електроникс" - компанията, която представя системата Samsung SonicAd в България.
- Господин Ахмедов, „К&К Електроникс" е една от малкото български компании с опит в изграждането на мрежи за комуникация с „пленена аудитория". Това е сравнително нова технология - от колко време се прилага в страната и какви са ползите от нея?
- Навлязохме на българския пазар в началото на 2005 г. с помощта на представяната от нас технология Samsung SonicAd. Първите мрежи изградихме в "Елемаг" и Cineplex. Това е един вид собствена електронна медия, която е с много
ниска себестойност и е лесна за ползване и управление. Технологията дава възможност съдържанието да се подбира според конкретни ситуации - място, време, брой хора и т.н.
- В кои сфери са най-честите приложения на Samsung SonicAd?
- Това са предимно финансовите среди, банки и застрахователни компании, където информацията винаги трябва да е актуална и най-важното - да се обновява автоматично без човешка намеса, както и в здравеопазването и образованието. Засега у нас такъв тип мрежи намират широко приложение и в сектора за продажби към крайни клиенти.
- Налага ли се да „образовате" българския бизнес и по-специално маркетинговите мениджъри за ползите от внедряването на подобна технология?
- Мениджърите, които са в крак със съвременните тенденции в комуникацията, са общо взето наясно с предимствата на една такава система. Нашата работа в случая е по-скоро да консултираме подробно по какъв начин може да бъде постигнат максимален ефект в конкретна ситуация и как приложението на Samsung SonicAd може да доведе до подобряване на комуникацията и продажбите.
- Какви са бизнес моделите, чрез които работи SonicAd?
- Едно от предимствата на този вид мрежи е, че може да бъдат изградени и експлоатирани по различни начини. Клиентите не са ограничени само с един вид инсталация, а могат да изберат най-подходящия за тях механизъм, което от своя страна да доведе до намаляване на разходите за експлоатация. Когато
мрежата е собственост на една организация, важно предимство е, че тя има пълен контрол над излъчванията и може да препродава "рекламно време" на трети лица. Общо взето, в този случай все едно говорим за собствена телевизия, макар и в по-малки мащаби.
- Какви са вашите прогнози за бъдещото развитие на технологията в България?
- Все повече представители на частния и държавния сектор проявяват интерес към инсталирането на вътрешни информационни мрежи. Има още много сфери на бизнеса, както и локации, на които тепърва ще виждаме ползите от наличието на Captive audience networks и приложението на технологията Samsung SonicAd.
неделя, 9 ноември 2008 03:54:12

Няма коментари: