неделя, 9 ноември 2008 г.

Къде работят рекламистите

сп. Мениджър - 136 стр.
Къде работят рекламистите



Спомням си онзи заснет експеримент, в който хванаха двама изпечени криейтиви (доброволци от рекламна агенция), возиха ги през половин град, за да ги качат нависоко в многоетажна сграда, където най-сетне ги поканиха в малка затворена стаичка. Там им дадоха задача, един час за работа и запечатан плик, който те не биваше да отварят. Рекламистите удържаха на изкушението и не посегнаха към плика, като междувременно си свършиха работата и я презентираха. За награда им позволиха да отворят плика и те изпаднаха в шок, недоумение, почти ги обхвана параноя. Пликът съдържаше плакат с концепция - съвсем същата, каквато те току-що бяха изготвили върху иначе доста отвореното задание. Дори текстът беше почти идентичен. Впоследствие организаторите разкриха на стъписаните рекламисти, че нищо не е просто ей така. И пътят им на идване не бил случаен, и градската среда по маршрута, с която двамата криейтиви имали несъзнателно съприкосновение, била осеяна с визуалните символи и думи от съвпадащите концепции. Умовете им просто ги попили и ето го резултата. По този начин, ако не цял свят, то поне няколко милиона YouTube зрители се убедиха, че онова, което ни заобикаля, непосредствено влияе върху работата ни. Дали след филмчето, дали самостоятелно до същия извод са стигнали и мениджърите на рекламните и маркетинговите агенции, които ви представяме. За да инвестират максимално в жизнеността и творческата мощ на своите служители, те са инвестирали и в офисната среда, която ги обгръща. Мениджърите на рекламни агенции, които са осъзнали това, осъзнават още нещо. Въображението, с което е създаден офисът им, е огромна и безплатна реклама за умението, с което създават рекламни комуникации. И това се вижда от всеки потенциален клиент, прекрачил прага им.
***
В Adams & Knight (Кънектикът, САЩ) очевидно са заклети фенове както на "Алиса в страната на чудесата", така и на "Пътеводител на галактическия стопаджия". И за двете произведения знаем, че са фрашкани с фантазия и чувство за хумор. Така че, откривайки същото в естествената среда на рекламистите от тази агенция, лесно можем да повярваме, че те всекидневно изстрелват брандове в космоса.
***
Pool Worldwide (Амстердам, Холандия) използва една утвърдила се в последното десетилетие тенденция в оползотворяването на площи - наемането на бивш склад, цех или дори завод от предградията, за да го превърнат в артистично пространство. В случая и офисно такова. Pool изгражда ултрамодерен отворен офис, на чийто простор всяка къща в Амстердам може да завиди до основите си. И докато остава под въпрос дали в офиса на Pool действително има и истински басейн, няма съмнение какви очаквания обладават всеки клиент, отправил се към хипнотичната им синя табелка - очаквания за улт-рамодерна комуникация с размах и широта на мисълта.
***
Попадайки в Loja (Рио де Жанейро, Бразилия), усещането е, че сте попаднали по-скоро в кабаре, отколкото в комуникационна агенция. Топлата, уютна атмосфера предразполага към интимната същност на творческия процес. И със сигурност допринася за по-свободното споделяне на горещи творчески хрумки. Вероятно Loja би допаднала като работно място и на Зигмунд Фройд, дори да нямаше тропическа градина за размисъл.
***
От рекламистите поначало се очаква да са поне малко откачени - иначе остава усещането, че нещо не е наред и като че ли не са точно за тази работа. Още с преддверието си Crowell Advertising (Юта, САЩ) демонстрира, че работещите в агенцията са точно за тази работа.
неделя, 9 ноември 2008 03:16:43

Няма коментари: