вторник, 29 юли 2008 г.

На телевизионния пазар в България все още има място за нови заглавия

Пари - 28 стр.
На телевизионния пазар в България все още има място за нови заглавия

Боряна НИКОЛАЕВА

Риалити форматът има бъдеще в България, публиката вече предпочита позитивни и интелигентни продукции
Преди дни стана ясно, че предаването Имаш поща слиза от ефира на Нова телевизия. В интервю за в. Пари продуцентът Магърдич Халваджян каза, че почитателите на Гала и компания няма да скучаят през есента, защото на хоризонта се задава ново развлекателно предаване. То ще носи името Шоу в събота вечер. В него ще има много музика, хумор и популярни гостуващи водещи.
Какво ново
Магърдич Халваджян каза за в. Пари, че продуцентската му къща Глобал филмс подготвя 6-7 нови предавания, които ще бъдат излъчвани в различни телевизии през есента. Подробности не може да бъдат разкрити сега, тъй като не са подписани всички договори, коментира той. Вероятността да има втори сезон на Ясновидците е 99%, тъй като първият сезон на предаването беше повече от успешен. Не толкова розово е положението с реализираната от Нова телевизия мащабна продукция Пълна промяна. При нея нямаше очаквания от нас ефект и прогнозите ни не се сбъднаха напълно. Затова все още не е решено дали ще има втори сезон, твърди продуцентът.
Послание
Според него риалити форматът има бъдеще у нас и това се доказва от високите рейтинги на тези продукции. Българинът постепенно променя вкуса си и вече предпочита позитивни и интелигентни продукции, казва Халваджиян. Място за Big Brother винаги ще има, хората винаги ще се вълнуват от скандали и интриги и това
е типично за целия свят. Важното в случая е тези интриги да не преобладават в 90% от предаванията. Все още не е дошъл моментът на насищане и на телевизионния пазар има място за нови заглавия, казва Халваджиян. Това се доказва и от неочаквано високия и според мен рейтинг на предаването Ясновидците, което беше нещо съвсем различно от всичко правено у нас, допълва той. Проблем в тази сфера е, че българинът е свикнал да мултиплицира успешните формати и идеи, без да влага никаква фантазия и творчество. Ако види, че даден бизнес носи пари и се приема добре, се появяват хиляди подобни неща, коментира той.
Конкуренцията
Големите играчи в продуцентския бизнес в България се опитват да спазват определени правила и конкуренцията помежду им да бъде лоялна. Не точно така обаче стои въпросът с телевизиите, при които битката е по-жестока. У нас все още много неща се приемат като „удар под кръста”, докато на Запад е нормално например един журналист или продуцент често да сменя медията или компанията - там това е нормална конкуренция, докато ние още не сме стигнали до подобно ниво.
Разместване
Динамиката, която се наблюдава през последните месеци в продуцентските среди, е нещо полезно, градивно и съвсем закономерно, коментира Халваджиян. Телевизиите се опитват да привличат колкото е възможно успешни продуценти, но тук се крие рискът от „пренаселване”. За телевизиите е ясно, че най-добрите продукции се правят от външни продуцентски компании. Те имаха няколко опита сами да продуцират, но видяха, че са неуспешни, и се отказаха. Затова и битката е толкова сериозна: добри продуценти - качествени предавания - много реклама - повече пари за съответната телевизия. Иначе движението, разделянето или кооперирането между продуцентите и медиите трябва да се случва, защото напоследък беше станало доста скучно в този бранш, допълва Халваджиян.
***
ВИЗИТКА
► Магърдич Хлаваджиян е роден през 1967 г. в Плевен. Живял е във варна, Москва, италия и накрая се установява в София.
► има диплома за режисьор от нов български университет. Зад гърба му са над 450 заснети клипове и реклами. С продуциране се занимава от средата на 90-те. Фирмата
му Глобал филмс съществува от 2002 г.
► негови са едни от най-рейтинговите предавания - Господари на ефира, Море от любов, имаш поща, Стар Академи, Сладко отмъщение, Пълна промяна, Ясновидци, игра за милиони и др.
► Продуцент, сценарист, режисьор, той е предпочитан за работа от най-влиятелните имена в шоу бизнеса. на неговия професионализъм се доверява шоуменът Слави Трифонов за заснемането на клиповете си.
***
ПРОГНОЗИ
►Продуцентският бизнес в България определено ще се развива с бързи темпове според Халваджиян. В телевизионния сектор предстоят важни процеси - цифровизацията, изграждането на мултиплексите - и това ще доведе до жестока конкуренция между телевизиите. то естествено ще рефлектира и върху външните продуцентски компании, които ще има върху какво да работят.
►Проблем според Магърдич Халваджиян е фактът, че вече всеки иска да става продуцент. А за да си успешен, са необходими много качества, защото именно продуцентът е човекът, от когото зависи успехът на едно предаване, той взема най-важните решения. Аз не се притеснявам за бъдещето на своята компания, защото вече 10 години съм в този бранш и съм доказвал многократно, че мога да работя качествено. ►Да му мислят новите фигури, които смятат, че нещата се случват лесно, и тепърва трябва да се борят с предизвикателствата на професията, допълва Халваджиян.
***
Играчите в продуцентския бизнес се опитват да спазват определени правила, не точно така обаче стои въпросът с телевизиите, при които битката е по-жестока
***
Българинът е свикнал да мултиплицира успешните формати, без да влага никаква фантазия и творчество
***
Текст под снимка
Проблем според Халваджиян е фактът, че вече всеки иска да става продуцент

вторник, 29 юли 2008 05:04:57

Няма коментари: