четвъртък, 10 юли 2008 г.

Toyota е най-уважаваната компания в света


Toyota е най-уважаваната компания в света

дата : 9 юли 2008 г. 15:31 ч.


Трудните икономически времена, които настанаха, се отразиха на много компании - особено на автомобилните производители. И определено не им се отразиха благотворно, а дори напротив - имиджите на много фирми загубиха престижа си, а и доверието в съответните компании започна да намалява.

Изглежда обаче, че от всички компании Toyota успяха да се измъкнат почти непокътнати. Така според наскоро проведено проучване японската компания е най-уважаваната компания в света.

Подробно изследване, проведено от базираната в Ню Йорк специализирана консултантска фирма Reputation Institute, разгледа близо 1000 различни бранда, като оцени гледната точка на участващите хора в проучването по отношение на доверие, уважение, харесване и "добро усещане", на базата на което е получен крайният резултат.

Така японската компания за автомобили единствена събра актив по-висок от 80 процента,благодарение на което се нареди пред всички производители. Освен това Toyota завършиха на първо място в още пет от седем категории, благодарение на което заслужено получи титлата "Най-уважавана компания в света".

Силните потребителски перцепции по отношение на качеството и цената заедно с надеждността и безопасността наредиха Toyota пред другите компании в таблицата.

Начинът, по който компанията стои зад останалите си продукти, също повлия на резултатите. Това означава, че не само потребителите, ами и самата компания има нужната увереност по отношение на стоките, които произвежда.

И все пак тази самоувереност бе поставено през известно изпитание през последните години, след като Toyota продължава постепенно да става един от най-големите автомобилни производители в света. По-рано през годината изпълнителният директор на фирмата Кацуаки Ватанабе призна, че бързият ръст на компанията е довел до лек спад в качеството на продукцията. Той нарича забелязания феномен "болест на големите компании".

Специфични проблеми, причинени от бързото разширяване, включват серията оплаквания и закъснения на поръчки.

Ватанабе обаче бърза да допълни, че в Toyota веднага са се анализирали проблемите и се е възприела политика за редуцирането и премахването на причините.

Всички тези проблеми идват от голяма мрежа от търговски представители, дизайнери, производители и инженери, участващи в процеса на производство и дистрибуция на колите на Toyota.

Няма коментари: