петък, 11 юли 2008 г.

Yahoo! пред разпад

сп. BussinesWeek - 26 стр.
Yahoo! пред разпад

От Роб ХОФ, Сп BussinesWeek

Когато Джери Янг, един от основателите на Yahoo.', стана неин изпълнителен директор преди около година, голяма част от служителите приеха назначаването му с ентусиазъм. Един от тях каза, че порталът се нуждае от човек с технически познания и визия, за да се изправи пред съперници като Google и Microsoft. Същият служител, който пожела анонимност и тогава, вече не работи в Yahoo!, както и много негови колеги, които не вярват в светлото й бъдеще. "Не бях прав - призна той. - Компанията може да бъде спасена, но не и от сегашното ръководство."
Напоследък Yahoo! обръщаше повече внимание на заплахите отвън. Microsoft продължава да проучва възможностите за сключване на сделка за търсачката им два месеца след оттеглянето на предложението да плати $47.5 млрд. за портала. Слуховете за нова сделка вдигнаха акциите на Yahoo! c около 3%. Акционерът
активист Карл Икан се надява да изтика борда и да изхвърли Джери Янг. Но пред Yahoo! стоят много други задачи, освен да отблъсне атаките. Независимо кой управлява компанията, тя не може да си позволи да губи персонал със същите темпове. Постоянният поток от напускащи високопоставени служители включва трима заместник-директори - гуру-то в секция обработка на данни Уса-
ма файад, отговорника за технологиите на търсенето и рекламата Ки Лу и Джеф Уайнър, ръководител на повечето потребителски отдели. При условие, че напускат толкова хора, ще останат ли достатъчно качествени служители и ще успее ли компанията да привлече достатъчно нови таланти? Ключовият проблем: въпреки че много от служителите уважават Янг и Декър, други казват, че вече губят вяра. Някои са разочаровани, че сделката с Microsoft се размина, а това щеше да вдигне цената на акциите на Yahoo!. Вместо това порталът ще позволи на Google да сложат реклами за търсачката си на много от страниците на Yahoo!, което според повечето служители подкопава част от усилията и дейностите им. Други смятат, че опитите на президента Сюзън Декър да реорганизира компанията, са безплодни. "Всички са обезверени", обобщава бивш служител.
ПРОНИЦАТЕЛНОСТ
Всеобщото разочарование идва от бавното взимане на решения - проблем, съществуващ отдавна. Всички предложения за въвеждането на нови услуги следва да минат през поредица от срещи-обсъждания и одобрения, което отлага реализирането им с месеци. "Беше трудно да се стигне до някакъв резултат", спомня си Грег Ярдли, мениджър на отдела за нови продукти, напуснал в началото на тази година.
Вероятно ще си тръгнат още хора. Компания за подбор на персонал в технологичната сфера твърди, че получава по няколко автобиографии на ден от служители на Yahoo!.
Някои служители твърдят, че вярват в бъдещето на портала. Те оценяват високо стратегията на Янг и Декър, която трябва да превърне Yahoo! в мястото, което потребителите пърЬо посещават, а рекламиращите искат на всяка цена. "Промените са дълбоки и засягат структурата на компанията, така че ще дадат резултат следващите 6-12 месеца", подчертава Декър. Въпросът е дали инвеститорите (и служителите) ще дадат толкова време на компанията.

петък, 11 юли 2008 05:28:47

Няма коментари: