неделя, 11 май 2008 г.

Как изглежда родният интернет потребител?

lev.bg - Други Други категория
Как изглежда родният интернет потребител?

Интернет потребителите както по света, така и у нас непрекъснато се увеличават. Това кара медиите в уеб пространството непрекъснато да търсят все по-нови и атрактивни начини да провокират интереса на аудиторията, както и все по-разнообразна информация. Какъв е профилът на българския интернет потребител, от какво се интересува и какво е неговото поведение спрямо интернет? Изследване на „Нилсън Онлайн” търси отговор на тези въпроси чрез изследване на аудиторията на 150 български сайто от 13 медийни грипи. Резултатите показват, че аудиторията им е предимно в градовете, като около 34 процента от всички живеят в София, около 9 процента – в Пловдив, други 8 на сто – във Варна. Потребителите са по равно мъже и жени и около 60 процента от всички са на възраст между 18 и 35 години. Почти три пъти по-висок от средния за населението на страната е делът на хората с високо образование (бакалавър, магистър и доктор). Около 22 процента от работещите имат личен месечен доход над 1000 лева. Профилът на потребителите е различен за различните категории сайтове според съдържанието им. Ако сайтовете с информация за текущите събития и глобалните новини, както и сайтовете за кариерно развитие се посещават по равно от мъже и жени, то сайтовете за бизнес и финансови новини, както и сайтовете за автомобили са преобладаващо „мъжки” сайтове. Обратно, сайтовете за семейството и лайфстайла могат без съмнение да бъдат определени като „женски” – над 85 процента от посетителите на сайтове за красота и за отглеждане на деца и около 75 % от посетителите на сайтове, свързани с храна, диети и готвене, са жени. Над 60 процента от всички, интересуващи се от бизнес и финансови новини, са хора с високо образование. Докато от перспективите за работа и кариера се интересуват почти по равно както потребители с високо образование, така и потребители със средно и по-ниско образование. Сред интересуващите се от информация и новини за стила на живот и родителството също се наблюдава „паритет” между двете образователни равнища. Четирима от всеки пет потребители на интернет най-малко веднъж на ден прекарват времето си в мрежата. Те търсят информация през търсачки – за работа, за училище, за продукти и услуги, за покупки, за развлечение, четат и пишат съобщения и/или изпращат и получават документи през електронната си поща, обменят мисли с приятели и познати по Skype, ICQ, други месинджъри и чат, осведомяват се за събитията от деня през новинарските сайтове, свалят музика, филми, софтуерни продукти. Следват по популярност лайфстайл сайтовете и онлайн списанията, сайтовете за запознанства, за нови технологии и комуникации, за автомобили. А един от всеки трима посещава поне веднъж месечно сайт за работа и кариера, сочи изследването на Нилсън Онлайн. Около 30 000 потребители са участвали в изследването на “Нилсен” за демографския и поведенческия профил на потребителите през последните две седмици. Задачите на изследването са постигане на по-добро разбиране на интернет аудиторията и нейното поведение, както и сегментация на потребителите за целите на медиа планирането и за оптимизация на интернет продуктите. Около 2/3 от тях са работещи, а около 1/3 са ученици и студенти. Около 1500 от попълнилите анкетата са хора със свободни професии – лекари, адвокати, консултанти, а други 1500 – собственици на фирми и работодатели. Около 2000 са мениджърите на високо и средно равнище. Изследването покрива аудиторията на 150 български сайта на 13 водещи медийни групи. От 1 май два нови сайта добави към единното измерване на аудиторията Санома Блясък България - Moetodete.bg и NationalGeographic.bg. Един нов сайт добави Дарик Уеб – Zar.bg. Нов сайт добави Икономедиа - nww.idg.bg (NetworkWorld). А бТВ, новият участник в метриката, включи седем свои марки - Btv.bg, Musicidol.btv.bg, Fort.btv.bg, Mama.btv.bg, Hlape.btv.bg, Slavishow.btv.bg и Ogledala.btv.bg.
10.05.2008
неделя, 11 май 2008 00:01:00

Няма коментари: