вторник, 13 май 2008 г.

Николай Василев: ПР-ът се променя по-бързо от политиката

ЕКСПРЕС.БГ - Политика
Николай Василев: ПР-ът се променя по-бързо от политиката


Министърът на държавната администрация и административна реформа Николай Василев показа, че разбира не само от работата си като държавник, но и от необходимостта от връзки с обществеността, на откриването на втория ПР-фестивал в хотел „Метрополитен” днес. Той впечатли ПР-специалистите с богата си информираност за професията им. „Пиарът е нещо изключително специфично - променя се по-бързо от политиката. Това е една от най-модерните професии, които се развиват много бързо. Трудна, но много красива професия, изпитвам голямо уважение към нея. Във вашия бранш има много сериозно развитие заради новите технологии и нарастващата глобализация”, каза той. Според Василев партньорството между ПР-специалистите и държавната администрация е задължително. Той отдели специално внимание на проблемите по създаването на добър политически имидж, както и трудностите пред административния ПР. Според Росица Ефтимова от Комисията по финансов надзор доскоро се е смятало, че държавните институции нямат нужда от ПР. По темата се изказаха още Мария Дивизиева – заместник-министър на държавната администрация и административната реформа, говорителят на МВнР Димитър Цанчев, доц. д-р Соня Алексиева. Фестивалът, организиран от асоциация „Имагинес” и Българското дружество за връзки с обществеността (БДВО), събра специалисти по връзки с обществеността, журналисти, политици, преподаватели и студенти по ПР. ЕКСПРЕС.БГ е медиен партньор на събитието. Председателят на Асоциация ИМАГИНЕС Аня Дайнова изрази задоволство, че институциите вече са разбрали необходимостта да използват специалисти по публична комуникация. Тя посъветва държавните институции да „инвестират” в журналистите, да им помогнат добре да навлязат добре в проблемите, защото успехът се крие в качественото отразяване. Опитът ми показва, че ПР-ът в България в момента е с невероятно качествен ръст, подчерта Дайнова. Модератор в първата част бе доказалият се журналист Явор Дачков, който умело управляваше разгорещилата се дискусия. Последваха още три работни панела, свързани с вътрешни комуникации, мениджмънт във връзки с обществеността, социални програми и спонсорство във фокуса на публичните комуникации. „Като че ли най-силно влияние и най-добре ползват инструментариума на пиара в корпорациите. Корпоративния пиар в България като че ли е най-добре развит.” Това заяви Асен Асенов – председател на Българското дружество за връзки с обществеността (БДВО) и изпълнителен директор на CNR Communications, по-рано днес в интервю за Явор Дачков в сутрешния блок на ТВ7. Според ПР-експерта тези практики влизат още с чуждестранните инвеститори. Българските корпорации от своя страна бързо разбират важността на общественото доверие и бързо започват да изграждат публичен образ, като предпазно средство срещу кризи. „Имаме доста добро развитие на пиар в шоу-бизнеса. Бизнесът от стихийния преход от началото на 90-те години на ХХ век достигна до своята зрялост и към различните представители на шоу-бизнеса се гледа като на продукт. Това не е свързано само със стайлинга, но и с говорене и поведение като цялостно изграждане на публичен образ. В тази поредица политиците и публичните институции са на последно място. Политиците и институциите се сещат, че трябва да изграждат цялостен образ, или в моменти на криза, или в моменти на кампания”, подчерта Асенов. „Всички политици, дори някои, които отричат, ползват инструментариума на ПР в публичната си комуникация. Доколко коректно го използват и доколко в публичното си поведение те лъжат и манипулират общественото мнение, е въпрос на етични норми и граници”, заяви Асенов. Според ПР-експерта често се случва, това, което се прави като ПР-активности в определени периоди, да няма нищо общо с последващото или със случващото се в страната. „Облича се нещо в хубави думи и обещания, успява да се продаде на партньори и гласоподаватели и когато вече нещата трябва да се случват, се получава колизия. Тогава ПР-те се оказват виновни, а те не са. Виновни са самите политици, които не изпълняват обещанията си. Доколкото познавам практиката на политическия ПР, може да се каже, че няма успешна негативна кампания в България. Българите обикновено наказват източника на тези негативни публикации или пък цялата политическа класа с недоверие и негласуване. Като започнем с „партийната книжка на Софиянски”, преминем през доклада на Петър Стоянов, примерите показват, че опитите за негативни практики или изцяло незаконни такива не действат и се връщат като бумеранг”, убеден е Асенов. „На фестивала, който провеждаме, искаме да поговорим за професията си професионално и благодарение на медиите това по-правилно разбиране за нея да стигне до обществеността. Започваме с панел, посветен на публичния образ на държавните институции, ще говорим за социални отговорност и спонсорски прояви, ще говорим за имиджа и политическия ПР, ще има два майсторски класа и двама гости от чужбина (проф. д-р Александър Николаевич Чумиков, вицепрезидент на Комитета по образование и професионални конкурси на Руската Асоциация по Връзки с Обществеността (РАСО) и проф. Тони Муци Фалкони, Италия – учредител на Глобалния Алианс за Пъблик Рилейшънс), които ще изнесат лекции. В петък на галавечеря ще бъдат излъчени и наградените в традиционния за страната ПР-приз”, каза още Асенов. 12.05.2008 г.
вторник, 13 май 2008 00:01:00

Няма коментари: