Стандарт - 45 стр.
Facebook разбуни духовете с нов дизайн
Петя БОЯДЖИЕВА
"По-добре би било да ни позволят да запазим стария външен вид наред с новия", смята той и дори създаде свой собствен сайт, който се нарича Петиция срещу "Новия фейсбук". Младежът вече е събрал за каузата си почти един милион привърженици, които остро критикуват промените. За да се защитят от нападките, мениджърите на социалната мрежа са се свързали с някои от своите потребители и са се опитали да обяснят защо са предприели промените. Те просто са се опитали да направят сайта"по-приятелски за потребителите, а атмосферата по-ведра". Това обяснение обаче не е достатъчно за най-заклетите фенове на стария фейсбук.
Новият дизайн на най-популярната сред младежта социална мрежа Facebook.com е променен. Досега всеки потребител можеше сам да избира дали да използва старата версия на сайта, или пък да се любува на новата. Съвсем скоро обаче фейслифтът ще стане задължителен въпреки протестите на немалка част от потребителите, които настояват за запазване на доскорошния дизайн на сайта.
Сред най-запалените поддръжници на стария вариант е студентът Скот Сандърс.
Мениджърите са умни хора. Защо не направят двата дизайна съвместими? Нека всеки сам избере коя версия да използва", се чуди 19-годишният студент от Тенеси пред Би Би Си. Това обаче според дизайнерите на Facebook е невъзможно. "Ние не можем да поддържаме и двете версии и смятаме, че новата версия наистина ще ви хареса. Само трябва да свикнете с промените", написа Марк Слий в блога на компанията.
От Facebook казват, че нар 40 милиона потребители са пробвали новия вариант, като над 30 милиона са го харесали
Според тях новият дизайн е по-семпъл и опростен. Потре бителите вече по-лесно ще об менят снимки, видеоклипове истории. Вече ще може да пое тавяте любимите си приложе ния най-отгоре. "Всяка промя на може да означава много зг нашите потребители, защото з< някои това е основен начин з< връзка с приятели и роднини" казва създателят на сайта Map* Цукерберг. "Затова когато раз местваш разни работи, проме ните може да бъдат възприет* не много добре, въпреки че на сайта и да улеснят потребителите."
Друга основна промяна е по-лесната връзка с други сайтове като например iLike, където потребителите спокойно могат да обменят музика. Този сайт има над 16 милиона потребители, регистрирани чрез Facebook. Промените ще се съсредоточат най-вече върху качеството на приложенията, а не върху вирусните тактики, казва изпълнителният директор на iLike Али Партови.
Представяйки промените постепенно, дизайнерите на Facebook се надяваха, че ще избегнат проблемите, които имаха при предишни опити за обновление на сайта. През 2006 г. социалната мрежа си навлече гнева на хиляди потребители, като въведе приложение, което разпространява лична информация автоматично. Миналата година избухна друга революция. Този път срещу програма, която разпространява информация за покупателните навици на потребителите в други сайтове. И в двата случая г-н Цукерберг трябваше да се извинява на потребителите
"Когато работиш със 100 милиона души, е трудно да се съобразиш с желанията на всички", казва създателят на сайта. Компанията трябва да стъпва наистина внимателно, ако иска да запази всичките си фенове.
И все пак въпреки недоволството и критиките, които Скот Сандърс отправя към промените, той е категоричен, че няма да напусне сайта. "Мисля, че тези, които искат да изтрият профила си от Facebook, действат малко прибързано. Все пак това е една от най-добрите, ако не най-добрата социална мрежа в интернет. Просто ще се опитам да свикна с промените, въпреки че изобщо не ми допадат."
Марк Цукерберг - милиардер на 23
Създателят на Facebook Марк Цукерберг е само на 23 г., но за разлика от много свои връстници, които предпочитат социалната мрежа пред реалния живот, разполага с 1,5 милиарда долара в банковата си сметка. Само за 4 години след появата на сайта през февруари 2004 г. младежът придоби изключителна популярност и дори стана най-младият милиардер в годишната класация на сп. "Форбс". В името на компютърните науки или по-скоро на успеха той дори заряза мечтата на много студенти -университета Харвард, за да се впусне в света на технологиите. Г-н Цукерберг доскоро делеше стая с още две момчета. Днес обаче той се радва на топлите ласки на калифорнийското слънце. Порталът стартира едва с 500 хиляди долара, а миналата година "Майкрософт" плати 240 млн. долара за 1,6-процентов дял от Facebook, което косвено оцени сайта на 15 млрд. долара.
неделя, 21 септември 2008 03:02:07
неделя, 21 септември 2008 г.
Facebook разбуни духовете с нов дизайн
Етикети: в. Стандарт
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар