Инвестор - Анализи Свят
Какво ще се промени в областта на маркетинга през 2009 г.?
През настоящата година интерактивността ще придобие още по-голямо значение, рекламодателите все повече ще се интересуват от желанията на потребителите, стремейки се да ги задоволят, а търговските марки най-сетне ще се научат да общуват с потребителите в мрежата, сочи прогноза на компанията за рекламни и маркетингови услуги IPG Emerging Media Labs.
През 2009 г. навлизането на новите цифрови технологии ще доведе до промени в интернет сектора, показва анализът на IPG. Промените ще засегнат най-вече браузърите, общуването, прехвърлянето на данни, търговията на дребно и компютърните технологии.
Браузъри
Браузърите ще бъдат допълнени постепенно откъм съдържание и приложения. За да се вникне в същността на тази промяна, според компанията е достатъчно да се проследи развитието на браузъра Google Chrome, който според поддръжниците на продукта комбинира минимален дизайн с усъвършенствана технология.
„Семантичният интернет”* ще прилага все по-умни и интуитивни методи за търсене на информация, осланяйки се на личните предпочитания на потребителя.
Общуване
Общуването ще господства в мрежата през настоящата година. На брандовете и отделните хора не им е достатъчно просто да присъстват в интернет - осъществяването на контакти в мрежата може да донесе много успехи на търговските марки.
По това как хората общуват в мрежата може да се съди за отношенията им към техните приятели, работодатели и към общество като цяло. Най-простите инструменти, с които човек може да изрази себе си в интернет, са личните страници, блоговете и социалните мрежи.
Авторите на доклада дават примери с потребителски групи, при които някои онлайн дейности набират преобладаваща сила над другите занимания в интернет: жените на средна възраст, които най-често посещават фотосайтове, преглеждат и участват в съставянето на рейтинги и оценки на стоки и услуги и правят онлайн покупки; млади жени, които четат блогове, участват в дискусии, качват и разглеждат клипове. Очаква се тези тенденции да се налагат все повече и през 2009 г. и да засегнат по-голямата част от интернет потребителите.
Тенденция ще стане и компаниите все повече да се допитват до мнението на потребителите си и да им предлагат да участват в разработването и направата на дизайна на стоките. Собствениците на търговските марки ще следят какво се обсъжда за тях в мрежата и това ще им дава възможност да отговарят на изискванията на потребителите и да подобряват качеството на своите стоки и услуги.
Прехвърляне на данни
Бързата скорост, с която се осъществяват онлайн комуникациите, означава, че търговските марки са длъжни да поддържат връзка с клиентите си на всички нива на общуване, на които могат да отговорят на потребителите. За тази цел маркетолозите трябва да развият свои стратегии във всички области и с използването на всички платформи - мобилни връзки, цифрови формати, външна реклама, телевизионни предавания и социални медии.
Търговия на дребно
Въпреки влиянието на световната финансова криза интерактивните решения в търговията на дребно ще се развиват активно през 2009 г., се прогнозира в доклада.
Интерактивните огледала**, програмите за лоялност и други подобни начини за комуникация помагат на брандовете и потребителите да контактуват постоянно чрез мрежата и мобилните устройства.
Услугите на компаниите, занимаващи се с обслужване на онлайн купувачи в реално време, в съчетание с данни за аудиторията на отделни сайтове, дават възможност за по-точно таргетиране.
Технологии
По отношение на технологиите е важно да се помни, че съвременният потребител не само си избира сам медията и ползва всички технологични постижения, но и не иска да бъде обременяван.
По време на криза потребителите предпочитат икономичните решения и използват технологиите, за да икономисват - предпочитат мултифункционално устройство пред това да купят десет различни устройства.
*„Смисловият интернет” (Semantic Web) е концепция за развитието на мрежата, фокусирана върху това да се накарат компютрите да възприемат смисъла на информацията и да го използват, за да се прилагат все по-„умни” и интуитивни методи за търсене на информация, осланяйки се на личните предпочитания на потребителя.
**Интерактивни огледала вече използват някои големи щатски модни вериги, предоставящи възможност на клиентите си да изпратят по интернет изображение от пробната на магазина до приятели за оценка на дадена стока.
неделя, 11 януари 2009 г.
Какво ще се промени в областта на маркетинга през 2009 г.?
Етикети: investor.bg
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар