неделя, 11 януари 2009 г.

За позитивното бизнес общуване

сп. Мениджър - 80 стр.
За позитивното бизнес общуване



Способността да разбереш нуждите и изискванията на клиента е ключът към успеха, казва Саймън Харис, директор на „Бритиш Трейнинг Солюшънс"
САЙМЪН ХАРИС е директор на "Бритиш Трейнинг Солюшънс". Той има магистърска степен по бизнес администрация от Университета в Лестър. Работил е в Британския съвет в много страни по света в продължение на 14 години. Занимава се с обучението на персонал и инструктори и смята, че курсовете, които организира, могат да дадат уникални предимства на хората в България и техните организации.
***
"БРИТИШ ТРЕЙНИНГ СОЛЮШЪНС" (www.btsnetwork.org) е компания, която специализира в областта на лидерството, мениджмънта и бизнес комуникациите. Разполага с екип от висококвалифицирани британски и ирландски инструктори и консултанти, които предоставят съвременни модели за бизнес обучение на английски език в България. За да отговори на нуждите на пазара, компанията предлага курсове според изискванията на клиента, юридически и финансов английски, както и подготвителни курсове за First Certificate in English и Certificate in Advanced English, които се провеждат заедно с курсове за обучение на преподаватели.
***
- Господин Харис, от какво се нуждае една компания, за да успее в бизнеса?
- Едно от най-важните условия за успех в бизнеса е правилното и позитивно общуване. За тази цел е добре мениджърските екипи да преминат квалифицирано обучение за обслужване на клиенти, където да научат детайлите в културата на общуване. Тези умения са признати като най-стабилния показател за конку-рентоспособността на една органи-зация. Всички компании, в това число и българските, трябва да инвестират средства в тази посока, ако искат да бъдат успешни на пазара.
- Има много компании, които казват, че могат да осигурят такова специализирано обучение. С какво се отличава „Бритиш Трейнинг Солюшънс" от останалите?
- Основното ни предимство пред нашите конкуренти е, че се опитваме да стигнем до сърцевината на проблема на всяка отделна фирма, да персонализираме курсовете си, както и да предоставяме висококачествен продукт с помощта на много опитни и квалифицирани британски и ирландски инструктори. Вярвам, че няма друга организация, базирана в България, която да се сравнява с нашата способност да свързваме теорията с практиката и да променяме както отношението, така и поведението на хората към бизнес средата. Инструкторите ни ползват богатия си опит от работата в различни организации по целия свят - от частния и от публичния сектор. Това включва някои от най-големите банки, телекомуникационни, фармацевтични и ИТ компании. Този опит ни позволява да се справяме с различните стилове и подходи на управление, като даваме на участниците по-голяма увереност в работата им. Тъй като България е насочила вниманието си към Европейския съюз, смятаме, че ключовите умения на познаване на културата, ефективните междуличностни умения за комуникация и способността да се общува с клиента са съществени, за да може страната ви да се конкурира на европейската и световната бизнес сцена. Много хора са склонни да вярват, че "дълбоко в себе си" всички хора са еднакви - но не са. Следователно задължително е да се разберат нормите и ценностите на чужденците, за да се подобрят бизнес процесите. Разбирането на ценностите и бизнес етиката на различните националности би помогнало неимоверно много да се улесни международният бизнес.
- Вие имате дългогодишна практика и опит в бизнес обученията. Какъв съвет ще дадете на българските компании, за да запазват и разширяват пазарните си позиции?
- Способността да разбереш нуждите и изискванията на клиента е ключът към успешния бизнес. Средно
четири пъти по-евтино е да запазите съществуващ клиент, отколкото да привлечете нов. Препоръката от познат на познат остава едно от най-ефективните средства за реклама. А и е безплатно. Използвайте възможността да изградите добри, дори приятелски взаимоотношения с клиентите си. Така ще ги накарате да се връщат отново и отново при вас и да ви препоръчват на други.

Няма коментари: