вторник, 13 януари 2009 г.

Трябват кампании за благонадеждност

Пари - 28 стр.
Трябват кампании за благонадеждност

Боряна НИКОЛАЕВА

Всяка уважаваща себе си компания трябва да намери свой начин за изход от кризата. Най-важното, което не бива да се пренебрегва, е комуникацията, казва Ape ти Георгилис, управляващ директор на Civitas Global Ketchim за България. Тя е допълнителна възможност и вратичка, важно допълнение към основната стратегия на компанията, смята Георгилис. Пазарът вече изпитва трудности и среща проблеми, но накрая ще се стабилизира и тези, които оцелеят, ще бъдат наистина защитени и подготвени.
Напоследък виждаме два типа реакции на пазара. Компании, които съкращават драстично бюджетите за реклама и комуникации, и други, които ги запазват, но това невинаги е най-добрата практика. И двата подхода може да предизвикат нежелано въздействие върху имиджа на фирмата. Най-добре е да се адаптира бюджетът за комуникации към нуждите на съответната ситуация. За да може да реализираш тази стратегия, трябва постоянно да комуникираш с аудиториите си: потребители, инвеститори, служители, медии и др. Магическа рецепта как да се предпазиш от кризата няма, казва Георгилис, но има определени неща, които помагат.
Проблемът
Най-големият проблем в момента е липсата на доверие към компаниите, предимно финансови организации, банки, фирми, листвани на борсата и др. Той се усеща във всички сфери на бизнеса, налице е и голяма предпазливост от страна на играчите на пазара. Затова те трябва да предпазят репутацията си, като изградят отново или поддържат връзки на доверие между техните клиенти, служители, акционери и медии. И да провеждат кампании колко сигурна и благонадеждна е компанията, а не само кампании за стоки и услуги. Международната несигурност засяга
всички и създава климат на скептицизъм и забавя взимането на решения. Този климат на забавяне и недоверие е много опасен за развитието на компаниите и на икономиката. Честност и прозрачност са в основата на успешната комуникация. Civitas Global Ketchum предлага пакет от услуги, който нарича Survivor kit - няколко простички и нискобюджетни идеи, специално създадени да помогнат на компаниите да превърнат
кризата във възможност от гледна точка на комуникацията. Те са валидни за всякакъв тип компании, включително и за оценените като най-засегнати сектори - недвижими имоти, финансови инсттггуции и др. По-добре подготвени, открити и прозрачни означава по-добре предпазени и по-малко засегнати от кризата, коментира Георгилис.
Реклама срещу PR
Скорошно проучване на Ketchum International Network показва, че компаниите вярват, че PR услугите може да им помогнат да „избягат" от кризата, а не рекламата. Това е логично, когато трябва да се обърнеш към точно определени аудитории, да изградиш конкретни послания и да достигнеш до тях с конкретни действия. Рекламата е адресирана към масовата аудитория. Под конкретни действия разбирам дългосрочни комуникационни стратегически планове, които да са съобразени с бизнес стратегията и осигуряват възвръщаемост на инвестицията, коментира Георгилис.
Нуждите
На българския пазар се забелязва необходимост от развитие на модерни PR техники, които не са познати в България: комуникации с инвеститорите (инвестиционен PR), кампании за първично публично предлагане (IPO), връзки със служителите, социални медийни и блог кампании, обществено значими дейности, добри практики за търговския сектор, здравеопазването и др.
Говорейки за връзки с обществеността, искам да отбележа, че аз не харесвам съкращението PR за нашия сектор, казва Георгилис. Затова вярвам, че в България, казвайки PR, имате предвид нещо съвсем различно от модерните международни PR практики и това, че клиентите са склонни да го свързват само с организирането на събития или партита. „Връзки с обществеността" не е само това. Означава повече от стратегия и изграждане на план за възвръщаемост на инвестициите за ефективна комуникация с всички аудитории, които спомеках досега. Когато ме попитат какво правя, предпочитам да отговарям „управление на репутацията и имиджа". PR бизнесът не е развит напълно, смята Георгилис. Има само няколко много добре структурирани местни PR агенции и вярвам, че има много потенциал и място за по-нататъшно развитие, допълва тя. По тази причина Civitas Global Ketchum реши да инвестира на местния пазар, внедрявайки международния опит в комбинация с местните практики.
***
За себе си
> Apemu притежава четиринадесетгодишен опит като агент във фирми 6 областта на комуникациите.
> Тя е един от основателите на Civitas Athens (която по-късно става филиал на Ketchum през 2004 г. и променя названието си на Civitas Ketchum).
> През периода 1994-2006 г. Арети е заемала множество длъжности в отдел Обслужване на клиенти и допринася Значително за новото бизнес развитие на Civitas.
> От 2006 г. Арети е регионален директор на Civitas Global 3a България и Румъния.
> Арети е завършила Athens School of Philosophy, специалност история, археология и история
на изкуството, и има магистърска степен по бизнес администрация от Financial University 6 Атина. Тя е член на Американското общество за връзки с обществеността (PRSA) и на Института за връзки с обществеността б , Обединеното кралство.
> Говори английски, френски и италиански. Интересува се от яхтинг.
***
Фирмено CV
> Civitas Global Ketchum със седалище 6 София е резултат от стратегическото партньорство между водещите комуникационни агенции в Гърция и Турция: Civitas Ketchum u Global Tanitim.
> Клиентите на Civitas Global имат преимуществото да работят с агенция, която разполага с международния опит и
стандартите на Ketchum Global Network, както и познанията за местния пазар.
> Предлаганите от Civitas Global услуги включват корпоративни комуникации и управление на репутацията, връзки с медиите и медийно обучение, консултантски услуги в сферата на обществените дейности, кризисен и
ситуационен мениджмънт За фирми и организации в частния и държавния сектор. Ключови клиенти на агенцията са IBM България, Nokia Siemens Networks, ZBS Инвестиционна компания за търговски обекти (партньор на King Sturge), Bulgaria Land, Flocafe Lounge Bar&Restaurant, Multirama IT chain, Mellon Bulgaria, Nike, SEAT и др.

2 коментара:

Анонимен каза...

Пълна глупост и лъжа. Ако познавате Арети ще знаете, че няма грам истина в написаното. Това не са и нейни думи, а на хората от Ketchum. Всичко при Арети е copy-paste. Ако сте виждали и сайта на агенцията ще разберете, че нищо от написаното там не е вярно, с изключение на адреса и телефоните. 95% от услугите, предлагани на сайта фирмата няма капацитет да ги извършва. Текучеството в агенцията е страшно - за 8 месеца 10 човека са напуснали, и няма нови желаещи, защото и мълвата вече се разнесе из гилдията. Арети първо е непрофесионалист със самочувствие, и второ се държи грубо и унизително със служителите. Съседните офиси в бизнес центъра чуваха нейните крясъци. Вече не може да намери партньори за работа, смени няколко адвокатски, счетоводни и ИТ фирми, които обслужваха агенцията. Никой не желае да работи с нея, защото е некоректна. Иска от служителите да плащат о джоба си служебни разходи, а след месец, когато на нея й е удобно, изплаща парите. Оказва се накрая, че хората работят за да спонсорират агенцията. И това се нарича "фирмена политика" и cashflow management", според нея рабира се. Всичко в тази агенция е лъжа и измама, включително и казаното в тази статия.

Анонимен каза...

Civitas са известни с това, че от 2 години издирват човек за лидерската позиция в агенцията си. Ползваха няколко добри HR компании, но все удрят на камък. Хора, които са работили или познават Арети, ама хич не са доволни от нея като шеф.