Пари - 28 стр.
Трябват кампании за благонадеждност
Боряна НИКОЛАЕВА
Всяка уважаваща себе си компания трябва да намери свой начин за изход от кризата. Най-важното, което не бива да се пренебрегва, е комуникацията, казва Ape ти Георгилис, управляващ директор на Civitas Global Ketchim за България. Тя е допълнителна възможност и вратичка, важно допълнение към основната стратегия на компанията, смята Георгилис. Пазарът вече изпитва трудности и среща проблеми, но накрая ще се стабилизира и тези, които оцелеят, ще бъдат наистина защитени и подготвени.
Напоследък виждаме два типа реакции на пазара. Компании, които съкращават драстично бюджетите за реклама и комуникации, и други, които ги запазват, но това невинаги е най-добрата практика. И двата подхода може да предизвикат нежелано въздействие върху имиджа на фирмата. Най-добре е да се адаптира бюджетът за комуникации към нуждите на съответната ситуация. За да може да реализираш тази стратегия, трябва постоянно да комуникираш с аудиториите си: потребители, инвеститори, служители, медии и др. Магическа рецепта как да се предпазиш от кризата няма, казва Георгилис, но има определени неща, които помагат.
Проблемът
Най-големият проблем в момента е липсата на доверие към компаниите, предимно финансови организации, банки, фирми, листвани на борсата и др. Той се усеща във всички сфери на бизнеса, налице е и голяма предпазливост от страна на играчите на пазара. Затова те трябва да предпазят репутацията си, като изградят отново или поддържат връзки на доверие между техните клиенти, служители, акционери и медии. И да провеждат кампании колко сигурна и благонадеждна е компанията, а не само кампании за стоки и услуги. Международната несигурност засяга
всички и създава климат на скептицизъм и забавя взимането на решения. Този климат на забавяне и недоверие е много опасен за развитието на компаниите и на икономиката. Честност и прозрачност са в основата на успешната комуникация. Civitas Global Ketchum предлага пакет от услуги, който нарича Survivor kit - няколко простички и нискобюджетни идеи, специално създадени да помогнат на компаниите да превърнат
кризата във възможност от гледна точка на комуникацията. Те са валидни за всякакъв тип компании, включително и за оценените като най-засегнати сектори - недвижими имоти, финансови инсттггуции и др. По-добре подготвени, открити и прозрачни означава по-добре предпазени и по-малко засегнати от кризата, коментира Георгилис.
Реклама срещу PR
Скорошно проучване на Ketchum International Network показва, че компаниите вярват, че PR услугите може да им помогнат да „избягат" от кризата, а не рекламата. Това е логично, когато трябва да се обърнеш към точно определени аудитории, да изградиш конкретни послания и да достигнеш до тях с конкретни действия. Рекламата е адресирана към масовата аудитория. Под конкретни действия разбирам дългосрочни комуникационни стратегически планове, които да са съобразени с бизнес стратегията и осигуряват възвръщаемост на инвестицията, коментира Георгилис.
Нуждите
На българския пазар се забелязва необходимост от развитие на модерни PR техники, които не са познати в България: комуникации с инвеститорите (инвестиционен PR), кампании за първично публично предлагане (IPO), връзки със служителите, социални медийни и блог кампании, обществено значими дейности, добри практики за търговския сектор, здравеопазването и др.
Говорейки за връзки с обществеността, искам да отбележа, че аз не харесвам съкращението PR за нашия сектор, казва Георгилис. Затова вярвам, че в България, казвайки PR, имате предвид нещо съвсем различно от модерните международни PR практики и това, че клиентите са склонни да го свързват само с организирането на събития или партита. „Връзки с обществеността" не е само това. Означава повече от стратегия и изграждане на план за възвръщаемост на инвестициите за ефективна комуникация с всички аудитории, които спомеках досега. Когато ме попитат какво правя, предпочитам да отговарям „управление на репутацията и имиджа". PR бизнесът не е развит напълно, смята Георгилис. Има само няколко много добре структурирани местни PR агенции и вярвам, че има много потенциал и място за по-нататъшно развитие, допълва тя. По тази причина Civitas Global Ketchum реши да инвестира на местния пазар, внедрявайки международния опит в комбинация с местните практики.
***
За себе си
> Apemu притежава четиринадесетгодишен опит като агент във фирми 6 областта на комуникациите.
> Тя е един от основателите на Civitas Athens (която по-късно става филиал на Ketchum през 2004 г. и променя названието си на Civitas Ketchum).
> През периода 1994-2006 г. Арети е заемала множество длъжности в отдел Обслужване на клиенти и допринася Значително за новото бизнес развитие на Civitas.
> От 2006 г. Арети е регионален директор на Civitas Global 3a България и Румъния.
> Арети е завършила Athens School of Philosophy, специалност история, археология и история
на изкуството, и има магистърска степен по бизнес администрация от Financial University 6 Атина. Тя е член на Американското общество за връзки с обществеността (PRSA) и на Института за връзки с обществеността б , Обединеното кралство.
> Говори английски, френски и италиански. Интересува се от яхтинг.
***
Фирмено CV
> Civitas Global Ketchum със седалище 6 София е резултат от стратегическото партньорство между водещите комуникационни агенции в Гърция и Турция: Civitas Ketchum u Global Tanitim.
> Клиентите на Civitas Global имат преимуществото да работят с агенция, която разполага с международния опит и
стандартите на Ketchum Global Network, както и познанията за местния пазар.
> Предлаганите от Civitas Global услуги включват корпоративни комуникации и управление на репутацията, връзки с медиите и медийно обучение, консултантски услуги в сферата на обществените дейности, кризисен и
ситуационен мениджмънт За фирми и организации в частния и държавния сектор. Ключови клиенти на агенцията са IBM България, Nokia Siemens Networks, ZBS Инвестиционна компания за търговски обекти (партньор на King Sturge), Bulgaria Land, Flocafe Lounge Bar&Restaurant, Multirama IT chain, Mellon Bulgaria, Nike, SEAT и др.
вторник, 13 януари 2009 г.
Трябват кампании за благонадеждност
Етикети: в. Пари
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
2 коментара:
Пълна глупост и лъжа. Ако познавате Арети ще знаете, че няма грам истина в написаното. Това не са и нейни думи, а на хората от Ketchum. Всичко при Арети е copy-paste. Ако сте виждали и сайта на агенцията ще разберете, че нищо от написаното там не е вярно, с изключение на адреса и телефоните. 95% от услугите, предлагани на сайта фирмата няма капацитет да ги извършва. Текучеството в агенцията е страшно - за 8 месеца 10 човека са напуснали, и няма нови желаещи, защото и мълвата вече се разнесе из гилдията. Арети първо е непрофесионалист със самочувствие, и второ се държи грубо и унизително със служителите. Съседните офиси в бизнес центъра чуваха нейните крясъци. Вече не може да намери партньори за работа, смени няколко адвокатски, счетоводни и ИТ фирми, които обслужваха агенцията. Никой не желае да работи с нея, защото е некоректна. Иска от служителите да плащат о джоба си служебни разходи, а след месец, когато на нея й е удобно, изплаща парите. Оказва се накрая, че хората работят за да спонсорират агенцията. И това се нарича "фирмена политика" и cashflow management", според нея рабира се. Всичко в тази агенция е лъжа и измама, включително и казаното в тази статия.
Civitas са известни с това, че от 2 години издирват човек за лидерската позиция в агенцията си. Ползваха няколко добри HR компании, но все удрят на камък. Хора, които са работили или познават Арети, ама хич не са доволни от нея като шеф.
Публикуване на коментар