петък, 16 януари 2009 г.

Продължава ръстът при онлайн видеото

Инвестор - България
Продължава ръстът при онлайн видеото



Колкото повече данни се обявяват за развитието на онлайн видеото през 2008, толкова повече се оказва, че сегментът е сред големите печеливши през миналата година.
Според обявени днес данни от eMarketer американските интернет потребители са гледали общо 12,7 млрд. видеоматериалa в интернет през ноември, или с над 30% повече от същия месец на 2007 г. Информацията е събрана и анализирана от comScore Video Metrix.
Над 146 млн. са били интернет потребителите в страната, които са гледали видео онлайн през наблюдавания месец, като всеки е изгледал средно по 87 видеоматериала.
Делът на гледащите видео онлайн вече е 77% от всички американски интернет потребители. Очаква се този дял да достигне 88% до 2012 г.
За маркетолозите основният въпрос, появяващ се на фона на тези данни, е колко от гледаните материали в мрежата може да носят реални приходи.
„Въпреки че много потребители не искат да преминават през реклами, докато гледат видео, още повече са тези, на които не им се плаща за директен достъп до видеосъдържанието“, казва Дейвид Хелърман, старши анализатор в eMarketer.
„В резултат собствениците на съдържанието и издателите се фокусират върху рекламно базирани модели. С изключение на филмите, някои платени телевизии и отделни материали със спортно съдържание, които остават на принципа на платения достъп, повечето телевизионно ориентирани видеоматериали преминават към рекламно базираните модели“, допълва той.
Очакванията му са рекламните разходи в сегмента в страната да се увеличат до 4,6 млрд. долара през 2013 г. спрямо 584 млн. долара през 2008 г.

Няма коментари: