Дума - 6 стр.
Столицата най-сетне вкара ред в рекламата
След като близо година поставянето на реклами, билбордове и павилиони в София минаваше "гратис", вчера най-сетне столичните общински съветници приеха промените в Наредбата за рекламната дейност.
Според новите изисквания на по-малко от 50 метра преди кръстовище няма да се поставят билбордове. Забраната се отнася и за разстоянието от 30 метра след кръстовището, а билбордовете по булевардите могат да са разположени на минимално растояние от 100 или 200 метра в зависимост от класа на пътя. Преместващите рекламни арки над уличните платна могат да се разполагат само на главните входно-изходни магистрали на столицата и булевардите от първи и втори клас, както и извън четвърти градски ринг. Те трябва да са на над 150 метра от пътен знак, на минимум 5,2 м височина, на 50 метра от друг рекламен елемент, а от друга арка разстоянието трябва да е между 200 и 300 метра в зависимост от класа на булеварда.
Всички видове преместваеми обекти (павилиони) трябва да се разполагат извън изходите на подлези, пешеходни пътеки, метростанции и подходи към обществено-обслужващи обекти, като се осигурява свободна ширина за преминаване на пешеходци от минимум 2 метра.
В територията, заключена между бул. "Цар Освободител", ул. "19 февруари", ул. "Московска", ул. "Малко Търново" и бул. "Княз Дондуков", площадите "Независимост", "Атанас Буров", "Народно събрание", "Александър Първи" и "Паметник Васил Левски", както и бул. "Цар Освободител" от пл. "Народно събрание" до бул. "В. Левски" не се допуска поставянето на рекламни елементи, с изключение на покривна ажурна реклама, а разполагането на преместваеми обекти се допуска само ако те са с кратковременен характер и свързани с чествания на национални празници, културни и спортни прояви за срок не по-дълъг от седем дни. В центъра павилионите не трябва да са по-големи от 6 кв. м.
Лепенето на агитационни предизборни материали ще става само на определени места, които ще са известни до два месеца преди деня на вота. След изборите партиите трябва сами да свалят плакатите, като в противен случай ги заплашва глоба от 100 до 5000 лв. За едноличните търговци санкциите ще са между 1000 и 50 000 лв.
петък, 16 януари 2009 г.
Столицата най-сетне вкара ред в рекламата
Етикети: в. Дума
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар