сряда, 14 януари 2009 г.

Гигантът „Публисис груп“ купи българската „Публисис МАРК груп“

Дневник - Компании&Финанси - I стр.
Гигантът „Публисис груп“ купи българската „Публисис МАРК груп“

Зорница СТОИЛОВА

Собственикът на комуникационната верига „Публисис МАРК груп“ Николай Неделчев обяви, че продава мажоритарния дял от компанията на глобалния си партньор „Публисис уърлдуайд“ на пресконференция късно снощи. За да присъства на обявяването на сделката, в България пристигна и изпълнителният директор на „Публисис уърлдуайд“ Ричард Пиндер, който коментира задълбочаващото се партньорство между двете комуникационни групи като част от дългосрочните интереси на „Публисис“ в България и региона. „Сделката е признание за професионализма на всички агенции, част от „Публисис МАРК груп“, и нова, по-голяма възможност за постоянен растеж и стабилност“, обясни Неделчев. Партньорите отказаха информация за стойността на сделката. „Публисис МАРК груп“ е наследник на създадената през 1995 г. от Николай Неделчев агенция М.А.Р.К. и от 2002 г. е франчайз партньор на „Публисис уърлдуайд“ в България. Чрез „МАРК груп“ в България са представени рекламните агенции Publicis, Saatchi&Saatchi, медия агенциите ZenithOptimedia и ZedDigital, мрежата от РR агенции Publicis Consultants и агенцията за корпоративен дизайн Carre Noir. Част от комуникационната мрежа са и местните агенции за директен маркетинг - „Марксман“, за специални събития - „Евентис“ и за аудио-, видео- и печатно производство „Хепиенд“. „Публисис МАРК груп“ е четвъртата по големина рекламна компания в страната с приходи от 34.7 млн. лева за 2007 г. Новото партньорство с комуникационния гигант „Публисис“ й осигурява възможности за достъп до международни ресурси и нови пазари и клиенти. За 2007 г. годишният приход от дейността на глобалната мрежа на „Публисис“ възлиза на 4.67 млрд. евро с нетна печалба от 452 млн. евро. Средствата, получени от нов бизнес, надхвърлят сумата от 3.75 млрд. евро.

Няма коментари: