вторник, 13 януари 2009 г.

С 41% по-малко са рекламните страници в US списанията

Класа - 11 стр.
С 41% по-малко са рекламните страници в US списанията



Рекламните страници на големите американски списания през януари 2009 г. са с 41% по-малко в сравнение със същия месец на 2008 г., пише "Ню Йорк таймс". Страниците, отделени за търговски послания в популярните издания през януари 2008 г., са били средно 70, докато в настоящите им броеве те са намалели до 41.
44% спад за "Вог"
Според данни на Media Industry Newsletter най-засегнатата издателска компания в САЩ е Conde Nast. Тя издава списанията "Гламър", "Венити феър", "Джи Кю", "Вог". От десетте месечни издания с най-големи спадове на рекламата за януари, четири са от каталога на тази компания. С това Conde Nast става единственият издател с повече от едно заглавие в топ 10 на пострадалите.
С най-голям спад от портфолиото на Conde Nast е списанието за технологии "Уайърд", което обикновено е препълнено с реклами на електроника. То регистрира спад от 47%, като в настоящия му брой рекламните страници са изчислени на 43,6.
Следващият "титуляр" в тази област е изданието за архитектура и строителство "Аркитекчъръл дай-джест". При него рекламните страници са с 46% по-малко - от 116,8 през миналия януари до 63,2 страници сега. Следващи в класацията от каталога на Conde Nast са "Вог" и "Лъки", при които спадът е 44%. От изданията на други компании в черния списък влизат "Боутинг", издавано от Hachette Filipacchi Media, "Пауър & Моторяхт" на Source Interlink Media, "Ебридей фууд" на Martha Stewart Living Omnimedia.
Отличниците са "Гламър" и "Венити феър" Само за две издания на Conde Nast спадовете в рекламните страници са по-малки от средните за индустрията. В светското "Гламър" рекламите са намалели с 15%о, а при лайфстайл изданието "Венити феър" страници за търговски послания са само с 5,9% по-малко.
Предварителни Заявки през ноември Вреда на издателската компания нанесе фактът, че рекламите в януарските броеве на списанията трябва да се заявят през октомври или ноември, когато рекламодателите се изправиха пред голяма финансова нестабилност. Това коментира Робърта Гарфинкъл, старши вицепрезидент и директор за печата в компанията TargetCast ТСМ, която се занимава с купуване и планиране на място за реклама. Тя обясни, че заявките за януари винаги са били проблем. "Тази година обаче е по-трудно, защото клиентите са много предпазливи в одобряването на рекламните си бюджети", продължава тя.

Няма коментари: