вторник, 27 януари 2009 г.

Първото тримесечие на 2009 г. ще бъде добро за онлайн рекламата

Класа - 11 стр.
Първото тримесечие на 2009 г. ще бъде добро за онлайн рекламата



Първите месеци от 2009 г. ще бъдат no-благоприятни от очакваното за онлайн рекламния пазар, твърдят рекламисти и представители на рекламни мрежи пред американското интернет издание "Медиа уийк". Експертите отчитат, че развитието на бизнеса се е забавило през януари и това води до по-трудно определяне на цените за реклама. Като цяло планираното мрачно тримесечие, обаче едва ли ще се състои, твърдят рекламистите. "Бях от хората, които смятаха, че началото на 2009 г. ще е катастрофално за онлайн рекламата, но засега не е така", коментира Джим Спанфелер, президент и главен изпълнителен директор на сайта Forbes.com. Според него бизнесът се развива бавно, но все пак всичко е наред. "Клиентите, с които работим продължават да харчат за реклама", потвърди и Дейвид Ритънхаус, медиа директор на Neo@Ogilvy - дигиталното подразделение на OgilvyOne Worldwide. "Различното в сравнение с миналата година е, че тогава знаехме по-добре какво ще се случи през предстоящите месеци. Сега повечето марки не могат да планират разходите си дългосрочно", добави той. Засега трудности в дейността си срещат посредниците между рекламодателите и интернет сай-товете - рекламните мрежи. Миналата седмица eMarketer цитира скорошен доклад, публикуВан от PubMatic (компания, която свързва издатели с рекламни мрежи). Според данните цените за реклама в малки, средни и големи сайтове са спаднали през третото тримесечие на 2008 г. съответно с 52%, 23% и 54% в сравнение с предходната 2007 г. Докладът сочи още, че средната цена за 1000 импресии за дисплей реклами в интернет е паднала до 26 цента.Според генералния мениджър на PubMatic Раджийв Гоел, тази тенденция ще продължава. Много от рекламните мрежи често поставят под въпрос методологията и данните на PubMatic.
В случая обаче и Microsoft Rapt, която също се занимава с мениджмънт на онлайн рекламно пространство, подкрепя цитираната тенденция. Генералният мениджър и съосновател на фирмата Том Ча-вез, коментира, че цените за остатъчно рекламно пространство (с каквото се занимават повечето мрежи) са спаднали с 30%, докато цените за централни реклами са намалели с 10%. Въпреки отрицателните тенденции в цените за реклама директори на рекламни мрежи подкрепят позицията на Спанфелер от Forbes.com. "Много по-обещаващо е в сравнение с прогнозите", смята Джон Ардис, вицепрезидент на ValueClick. Майкъл Касиди, изпълнителен директор на Undertone Networks, сподели, че повечето клиенти са агресивни в преговорите за цените, но той не е забелязал голям спад. Според Касиди спад на цените през последното тримесечие на 2008 г. са преживели мрежите, които разчитат единствено на лоукост реклами. Той обясни още, че е нормално през януари продажбите да са по-слаби. "Беше същото и през 2008 г., и 2007 г. Не е по-зле от обикновено", добави той. Един от сегментите в света на рекламните мрежи, който устоява на икономическите условия са онлайн клиповете. Джейсън Гликман - главен изпълнителен директор на онлайн видеомрежата Tremor Media, твърди, че телевизиите инвестират много в реклама чрез неговата компания и че очаква първото тримесечие на 2009 г. да е много доходно.

Няма коментари: