неделя, 25 януари 2009 г.

Microsoft вече тества „по-добрата алтернатива" на Google Docs

Computerworld - 12 стр.
Microsoft вече тества „по-добрата алтернатива" на Google Docs



Microsoft е започнала да тества ерия уеб-базирани офис-приложения, които занапред ще се редлагат посредством Office ive Workspace - онлайн вариаията на Microsoft Office. Така змпанията се надява да създава по-добър конкурент на разите онлайн пакети от офис-зиложения в Интернет, като зпример конкурентния Google ocs и др.
По-късно през годината Microsoft ще даде началото на публична бета-версия на това, което компанията нарича Оfhce Web applications". To ще позволи на потребителите да работят онлайн - да създават редактират нови документи чрез Интернет чрез заяв Джъстин Хътнсън, продуктов мениджър офис-решения 6 Microsoft в интервю по време на Consumer ictronics Show.
Това е значителен напред в сравнение със сегашно-предложение на Microsoft - е Workspace. To изисква от пребителите да създадат документ с декстоп копие на Office на своя компютър, след което да го качат онлайн и да го съхранят в Мрежата, където документът може да бъде споделен с приятели или колеги. Редактирането на документите пък изисква те да се изтеглят от Интернет и да се съхранят на локалния компютър, за да бъдат отворени чрез Office и едва тогава редактирани. Това е доста по-"назад" от предлаганото от Google Docs например. При него целият процес на създаване, запазване и редактиране на даден документ става изцяло онлайн.
За момента Microsoft изпробва нещо, което компанията нарича „техническо „preview" на приложенията от пакета Office Web приложения. То трябва да позволи на потребителите да създават нови документи онлайн, без иЗ°бщо да им е необходимо да имат инсталиран Office на своите компютри. Интернет-базираните приложения - Word, PowerPoint, Excel и OneNote - включват общ знак,
подобен на този на Office, който прави възможно „лекото редактиране" от браузър.
Microsoft планира по-късно през годината да пусне бета на уеб-приложенията си за тесте-рите на Live Workspace. Компанията обаче не дава информация кога или пък колко хора ще могат да ги изпробват Няма данни и за това колко тестери изпробват „техническото preview".
От редмънтската компания не говорят 3а Office Web
приложенията си като 3а конкурент на Google Docs. Всъщност Microsoft иска да позиционира решението си по съвсем различен начин. Ако Google разглежда онлайн приложенията като начин изцяло да отърве потребителите от инсталационния софтуер, нужен за работа локално на компютрите им, то Microsoft си представя онлайн-версията no-скоро като допълнение към Office в своя нов бизнес-модел „софтуер плюс услуги".
Microsoft препоръчва използването на уеб-приложенията съвместно с Office, инсталиран на компютъра. Компанията вижда този подход като начин хората да могат да си споделят документи, без 9а е необходимо те да се пращат по електронната поща напред-назад. Вместо това документите следва да могат да се достъпват, когато човек не е на компютъра си - например на мобилен телефон. За по-сериозно и „тежко" редактиране на документите обаче хората ще искат все пак да си използват клиентската версия на Office, вярват в компанията. „При Workspace ние се фокусираме върху лекото редактиране - казва Хътчинсън. - Можете да пишете текст, да го форматирате, да премествате нещата насам и натам, но ако ви се налага да работите с богата графика, по-дълги документи или пък трябва да пишете писмо до шефа, най-вероятно ще искате да сте на компютъра си".
Така или иначе на потребителите няма да се налага да имат инсталиран клиентски Office, 3a да създават документи чрез уеб-приложения. Услугата ще бъде безплатна - тя ще се финансира чрез реклама.
Според анализатори от Forrester, не е учудващо, че Microsoft иска да предложи възможност 3а създаване и редактиране на документи чрез Live Workspace. Така е, защото Google и някои други играчи отдавна предлагат подобни решения, отправяйки към Microsoft предизвикателство с ценово ефективни приложения. Има много алтернативни офис-продукти, които по своята същност са SaaS [Software as a Service] и Microsoft няма много голям избор, ако иска да се конкурира с тези оферти на пазара, смятат анализаторите. Тези предложения са много изкусители за малкия бизнес, където Microsoft „не се конкурира успешно на база цена", казват от Forrester.

Няма коментари: