събота, 24 януари 2009 г.

Нетинфо променя начина на продажба на реклама в мрежата си от сайт

Нетинфо - България
Нетинфо променя начина на продажба на реклама в мрежата си от сайтове



Обзор на рекламния онлайн пазар през 2008 г. и прогнози за 2009 г. на водещата българска дигитална медийна компания В началото на 2009 г. Нетинфо въведе нов начин на продажба на реклама в мрежата си от сайтове. Водещата българска дигитална медийна компания вече предлага рекламния си инвентар по сегменти, разпределени според медийното потребление, типа сайт и целите на рекламодателите и техните кампании: Premium Performance Bulk Нестандартни кампании VIP услуги Мейл реклама "По данни на Нилсън Онлайн от декември 2008 мрежата ни от сайтове достига до 76% от българските интернет потребители. На дневна база достигаме до над 800 хил. уникални потребители. Този мащаб ни позволява да преминем на ново ниво в обслужването на рекламодателите, следвайки примера на развитите световни пазари", каза Цветелина Христова, мениджър отдел "Реклама и продажби" в Нетинфо. Рекламната мрежа на Нетинфо, в която се реализират близо 1 млрд. показвания на страници месечно, се състои от разнообразни продукти, които предполагат възможности за сегментация. Тя включва всички продукти, с които Нетинфо задоволява нуждите на българските потребители да организират бързо и лесно деня си (abv.bg, icq.abv.bg, dox.bg), да се забавляват (vbox7.com, vgames.bg), да се информират (netinfo.bg, sportni.bg, sinoptik.bg, pariteni.bg, svejo.net, bgreporter.com), да социализират (zoom.bg), както и да намират (gbg.bg, lubimi.com). В допълнение, Нетинфо оперира като оторизиран риселър на Google AdWords за България, чрез договор със своята дъщерна компания Хостинг ООД (собственик на host.bg). Рекламният отдел на Нетинфо отговаря за продажбата на реклама в сайтовете на Rezon Media (imot.bg, mobile.bg, zaplata.bg и focus.bg), както и в partystars.com и sladur.com. Детайли на възможностите за реклама в различните типове инвентар, позициите в рекламната мрежа на Нетинфо, както и цените за всеки тип рекламно присъствие може да видите в сайта на компанията на адрес NetinfoCompany.bg. Онлайн рекламния пазар през 2008 г. Тенденцията до момента в България показва превес в предлагането на реклама на принципа CPM - модел, при който рекламодателят плаща за всеки 1000 показвания (импресии) на рекламата си. На световно ниво бюджетите за онлайн реклама са разпределени почти по равно за CPM и CPC (Cost per click - рекламодателят плаща за всеки клик върху негова реклама), като по данни на IDC през 2008 г. над 3/4 от интернет потребителите в САЩ са отворили поне една реклама. В България по наблюдение на Нетинфо за CPM реклама се отделят около 80% от общите онлайн рекламни бюджети. По данни на IAB (International Advertising Bureau) Europe през 2008 г. 45% от бюджетите за онлайн реклама са инвестирани в Search реклама, 31% - за Display реклама, 22% - за реклама под формата на обяви, а 2% - за имейл реклама. При Display рекламата най-популярният банер формат остава Leaderboard (728*90), следван от Medium Rectangle (300*250), Wide Skyscraper (160*600) и нестандартните рекламни формати (по данни на Нилсън Онлайн, декември 2008). Делът на интернет реклама в общия комуникационен микс в Европа се равнява на 15% от всички инвестиции за реклама. Изключение прави Великобритания, където за онлайн реклама се отделят 21% от комуникационните бюджети. Според Нетинфо в България този дял все още е под 5% от всички инвестиции на рекламодателите. Прогнози за 2009 г. На база 10-годишното си присъствие на рекламния пазар, Нетинфо прогнозира развитие на следните видове онлайн рекламни формати през 2009 г.: Pay per Action и Pay per Lead реклама - рекламодателят плаща само след като е било извършено дадено действие (Action/ Lead) на неговия сайт. Видео реклама - най-популярните видове са: Pre-roll (преди видеото), Post-roll след видеото) и Mid-roll (реклама по време на излъчване на видеото). Product placement - визуализиране на търговска марка в рамките на даден сайт/част от сайт. По данни на BBSS Gallup/TNS делът на интернет в рекламните разходи у нас през 2009 г. ще продължи да се повишава със същите темпове както досега и разходите за реклама в интернет тази година могат да достигнат до 50 млн. лева. С това интернет рекламата ще задмине радио рекламата в общия комуникационен микс в страната. Според прогнозите на Forrester Research през 2009 г. онлайн пазарът в Европа ще надхвърли 12 млрд. евро, като делът на Display и Search рекламата се очаква да расте за сметка на останалите типове онлайн реклама.

Няма коментари: