неделя, 18 януари 2009 г.

Хиляди рекламисти уволнени

Поглед - 15 стр.
Хиляди рекламисти уволнени



Две от най-големите рекламни компании в света -„Олником груп" (Omnicom Group) и „Интерпублик груп" (Interpublic Group), ще уволнят през 2009-а хиляди свои сътрудници заради кризата на рекламния пазар. Тя, изглежда, е най-сериозната, след като интернет завладя сектора през 2001 година. Заради спада на рекламите на автомобили, на финансови услуги и търговски вериги „Омником груп" планира намаляване на своите сътрудници по света от 4 до 5 процента в самото начало на новата година. Това са от 2800 до 3500 души от общия брой на работещите за рекламната компания 70 хиляди сътрудници. Според вътрешни източници основният конкурент на „Омником груп" - „Интерпублик груп", също ще направи „специфични съкращения". Главният изпълнителен директор Майкъл Pom обеща да управлява бизнеса „консервативно" пред лицето на сериозния спад в сектора. Пред инвеститори през октомври Pom заяви, че дузина рекламни агенции -включваили дъщерни компании на „Интерпублик груп", ще трябва „да се фокусират върху контролиране на разходите и управление на финансовите възможности". Аргументът му беше разразилата се по света криза. Сегашните прогнози за „Интерпублик груп" са за намаляване на персонала с по-малко от 5 процента - което от целия неин персонал по света са не повече от 2000 души. Първите съкращения на служителите в „Омником груп" вече са факт от началото на годината. Говорител на компанията каза, че може би ще се наложат и „още промени на персонала". Сред клиентите на „Омником груп" са световни фирми като Procter&Gamble, AT&T Inc, McDonald's Corp, Apple Inc, Adidas AG и Visa Inc. Crysler - световният производител на луксозни автомобили, е също сред топклиентите на рекламната компания.

Няма коментари: