понеделник, 23 март 2009 г.

$2 млрд. са вложени за реклама в социалните мрежи през 2008 г.

Класа - 11 стр.
$2 млрд. са вложени за реклама в социалните мрежи през 2008 г.



Разходите за реклама в социалните мрежи в световен мащаб са 2 млрд. долара. Данните за 2008 г. са на eMarketer и отчитат годишен ръст от 46,4%. Прогнозата на анализаторската компания, цитирани от in-vestor.bg, е през тази година да има увеличение със 17% до 2,35 млрд. долара. "Двуцифрен ръст на разходите определено звучи като добра новина във време, в което прогнозите за разходите за онлайн реклама в световен мащаб се намаляват до ниски едноцифрени увеличения", коментира Де-бра Ахо Уилямсьн, старши анализатор в компанията. Очакваният скок през 2009 г. обаче е половината от това, което eMarketer заложи 6 предишната си прогноза от декември 2007. За 2010 г. се очаква ръстът да е 10,9% до 2,6 млрд. долара, за 2012 г. - увеличение от 10,8% до 3,18 млрд., а през 2013 г. се прогнозира да бъде достигната стойност от 3,49 млрд. долара. Според Уилямсьн не може да бъде пренебрегнато, че в много региони по света използването на социални мрежи нараства значително, като в някои случаи изпреварва нивата в САЩ. 75% от интернет потребителите в Европа на възраст над 15 години са посетили социална мрежа през декември 2008 г. спрямо 61% година по-рано, сочи изследване на comScore Media Metrix . Най-голям е делът във Великобритания -79,8%, следван от Испания -73,7%, и Португалия 72,9%, а най-нисък в Австрия - 49,7%, и Норвегия - 58,9%. Над 210 млн. потребители в Европа са посетили социална мрежа през декември. Въпреки че има много дейности, с които хората могат да се занимават в социална мрежа - игри, приложения, слушане на музика, основното предимство остава лесният начин да се поддържа контакт и да се споделя информация с приятели и познати.
"Контактуването онлайн няма да излезе от мода в нито една част на света", категоричен е Уилямсьн.

Няма коментари: