вторник, 24 март 2009 г.

Skype навлиза сериозно в корпоративните услуги

Дневник - Компании&Финанси - II стр.
Skype навлиза сериозно в корпоративните услуги

Калина КАЛЧЕВА

Компанията - разработчик на софтуер за пренос на глас по интернет VoIP, Skype представи нов продукт, насочен към бизнес клиенти. Програмата се нарича Skype for SIP (Session Initiation Protocol) и всъщност е кръстена на отворен протокол за телефония. Именно върху SIP са базирани повечето използвани в момента корпоративни клиенти за конферентни разговори, кратки съобщения и т.н. Новият софтуер ще позволи на компаниите с вътрешнофирмена телефонна централа (PBX Private Branch Exchange) да се възползват от разговори с мобилни и фиксирани абонати в повече от 20 страни на цена 2.1 цента за минута. Oсновно предимство на продукта на Skype е взаимната съвместимост между него и други, базирани на SIP технология, клиенти за пренос на глас. Липсата на подобна свързаност досега беше основна критика към Skype. По данни на технологичния сайт Slashdot над 60% от компаниите вече имат инсталиран VoIP клиент, поддържащ формата SIP. Skype for SIP е сериозна крачка към навлизане на пазара на корпоративни услуги. В момента популярната компания за телефония през интернет се радва на огромна потребителска база - над 400 милиона абонати. Въпреки това по данни на в. „Уолстрийт джърнъл“ приходите й за 2008 г. са 550 млн. долара, т.е. помалко от очакваното за размерите на начинанието. Според Skype в момента 35% от всички клиенти са корпоративни абонати. Разширяване на портфолиото от платени услуги за тях би помогнало за увеличаване на приходите на притежавания от eBay разработчик на VoIP софтуер. „Бизнесът иска повече, отколкото можехме да предложим досега“, уместно коментира Стефан Оберг, мениджър корпоративни услуги в компанията. В същото време изследване на анализаторската компания New Millennium Research Corporation за потреблението на мобилни услуги в САЩ очертава очаквания спад в интереса към услугите на традиционните телекоми. Анкетата е проведена сред 2000 американци над 18 години в началото на март. Над 39% от участниците са заявили, че ще преразгледат договора си с мобилен оператор, за да спестят пари от разговори. Един от шест американци вече е направил ревизия на това перо от разходите си. Все по-популярни стават предплатените карти, които позволяват по-лесен контрол върху сметките за разговори. Логично е именно нетрадиционни телекоми като Skype, които предлагат евтини разговори, да спечелят клиенти по време на свито потребление. В началото на годината компанията навлезе и на пазара на мобилни услуги чрез програмата си Skype Lite.

Няма коментари: