вторник, 24 март 2009 г.

Задава се второто издание на българските награди за рекламна ефективност EFFIE

Дневник - Компании&Финанси - V стр.
Задава се второто издание на българските награди за рекламна ефективност EFFIE

Зорница СТОИЛОВА

Асоциацията на рекламните агенции (АРА) подготвя второто издание на наградите EFFIE, които оценяват рекламните кампании според тяхната ефективност и резултати. Фестивалът се явява отговор на наградите ФАРА, които се провеждат всяка година през септември в Албена и отличават най-оригиналните и креативни рекламни идеи. В световен мащаб правата за конкурса се държат от Американската маркетингова асоциация. Според регламента на конкурса участниците няма да правят презентации на кампаниите си на живо пред публика, каквато е практиката в повечето креативни конкурси. Тук рекламните агенции и рекламодателите могат да подават документи за участие до 21 април, а журито ще ги оценява в няколко категории - стоки, услуги, корпоративни комуникации и социална, медийна и политическа кампания. И тази година сред оценяващите специалисти ще има представители на рекламни и медия агенции, рекламодатели, медийни компании и специализирани агенции за маркетингови проучвания. На първия етап от конкурса журито ще отсее заявките, като гласува с „да“ или „не“, оценявайки доколко кампанията е допринесла за постигнатите резултати. За да стигне до финал дадената кампания обаче, е необходимо повече от половината от членовете на журито да са гласували с „да“. На втория етап всяка реклама се оценява според това доколко е изпълнила зададените цели, какви са били творческите и медийните стратегии и какви резултати са били постигнати. Не на последно място се гледа и творческата реализация като съчетание между стратегия и криейтив в контекста на използваните медии. Официалната церемония, на която ще станат ясни победителите в конкурса за рекламна ефективност, ще се проведе на 20 май. През декември 2007, когато се проведе първото издание на българските Еffie-та, награди получиха общо шест агенции. В различните категории New Moment, New Ideas спечелиха най-много награди три бронзови и една сребърна, а Ogilvy си тръгнаха с две златни награди. През изминалата седмица на общото събрание на АРА за членове на асоциацията са били приети и четири нови рекламни агенции, съобщи Мариана Брашнарова, изпълнителен директор на АРА. Това за The Smarts, KIWI, TV Services и EGR Group
***
Рекламен форум
През тази седмица АРА е домакин на годишния рекламен форум, който тази година е под шеговития наслов „Форум на анонимните рекламохолици“. По традиция председателят на асоциацията Красимир Гергов ще открие събитието с обобщение на развитието на рекламния пазар през 2008 и с прогноза за индустрията за 2009. (Очаквайте интервю с Гергов за ключовите събития, които оформиха картината на българския рекламен и медиен пазар през изминалата година, и за ефектите от кризата върху сектора на страниците на „Дневник“.) Логично фокусът на форума ще падне върху това с какви заплахи, предизвикателства и възможности ще се сблъскат рекламните комуникации през настоящата икономически несигурна година. Сред международните лектори, които се очаква да посетят събитието, са д-р Бернхард Майер, медия директор на фармацевтичната компания Beiersdorf, и онлайн рекламният мениджър на групата за бизнес медии The Economist за Европа, Близкия изток и Азия Стефан Пере. А Мартин Рол, основател на консултантската компания за бранд мениджмънт VentureRepublic, ще вземе участие чрез видеоконферентна презентация.

Няма коментари: