събота, 18 април 2009 г.

Само 50 % от „ВИП брадър" за благотворителност

Поглед - 13 стр.
Само 50 % от „ВИП брадър" за благотворителност

Евелина ВАЛЕНТИНОВА

лаготворителният „ВИП Брадър" стана център на поредния медиен скандал нрез седмицата. 46 неправител-ствени организации обвиниха организаторите на шоуто, че са направили пропуски, които могат да рефлектират негативно върху избраните каузи. В официално становище, те призоваха продуцентите от „Олд скуул" и Нова телевизия да изработят механизъм за отчетност към дарителите и обществото, а участниците в риалитито да дарят хонорарите си за благотворителни каузи. Сред организациите са Българският хелзинкски комитет, Движение на българските майки, Националната мрежа за децата, Американска фондация за България, Център за икономическо развитие. За да сложи край на спекулациите относно благотворителността на шоуто, ръководството на Нова телевизия в лицето на председателя на борда на директорите Силва Зур-лева, изпълнителния директор Якоб Андерсон и програмната шефка Олга Лозанова, даде пресконференция, на която отговори на всички обвинения.
„Няма да призоваваме участниците да връщат хонорарите. Някои от тях вече дариха част тях, но не искат това да се обявява публично. Единствено Емил Кошлуков каза в ефир, че се отказва от половината сума. Но това си е негов личен избор", каза Олга Лозанова. И допълни: „Продуцентите от „Олд скуул", лицензодателят „Ендемол" и Нова телевизия се отказаха от своята печалба. Един sms за „ВИП Брадър" струва 1,20 лв. След калкулирането на ДДС и разходите на мобилните операторите сумата, която постъпва за благотворителност от един есемес, е 0.60 лв. Накрая всички събрани пари ще бъдат разделени по равно за осемте избрани каузи". За модел на разпределянето на средствата е взета инициативата Българската Коледа, на която две поредни години
Нова телевизия бе медиен партньор. За да бъде информирано обществото как са похарчени средствата, всичко ще бъде отразявано в новинарската емисия "Календар" и в други предавания на Нова тв.

Няма коментари: