понеделник, 13 април 2009 г.

Само Fox и NBC отчитат ръст в приходите от реклама

Класа - 11 стр.
Само Fox и NBC отчитат ръст в приходите от реклама



От петте най-големи тв мрежи в САЩ само Fox, която е собственост на News Corp. и NBC - притежавана от General Electric, бележат ръст на постъпленията от реклама през 2008 г. Според анализаторите това се дължи на закупуването на правата и излъчването на олимпиадата в Пекин (no NBC) и на Суперкупата на Америка (no Fox).
ABC, CBS u CW отчитат спад в приходите си от търговски послания за миналата година. Данните са на TNS Media Intelligence, цитирани от списание "Ад ейдж". Това е знак, че едни от най-стабилните участници на медийния пазар продължават да срещат трудности в предизвикателния и променящ се медиен пейзаж, коментира изданието.
Приходите на NBC за миналата година са се покачили с 8,3% до $5,39 млрд., спрямо $4,98 млрд., отчетени за 2007 г. Рекламните постъпления на Fox за 2008 г. са 4,59 млрд., което е с 5,4% повече от тези за предходните дванадесет месеца. За сравнение през 2007 г. постъпленията на телевизията от реклама са били $4,35 млрд., сочат данните на TNS. "Като цяло обаче годината беше катастрофална за повечето разчитащи на реклама медии", коментира Марси Ривикер, медиен анализатор на Wachovia Capital Markets. За телевизия CBS, собственост на CBS Corp., спадът е 6,7% до $6,64 млрд. През 2007 г. постъпленията от реклама на мрежата са били $7,12 млрд. CBS разпространяваше Суперкупата през 2007 г., но бе засегната от стачката на сценаристите през 2008 г. По същото време конкурентите й печелеха от популярни риалити формати като Dancing with the Stars no ABC и American Idol no Fox, припомнят анализаторите.
Междувременно приходите от търговски послания на притежаваната от Walt Disney Co. ABC регистрираха спад от 0,8% за 2008 г. до $6,16 млрд. в сравнение с отчетените $6,21 млрд. за предходната 2007 г. Петата голяма тв мрежа в САЩ CW, собственост съвместно на Time Warner u CBS Corp., отчете понижение от 13,1% до $790 млн. Приходите на телевизията за 2007 г. са $909 млн. През миналата година тази мрежа разполагаше с 3 часа по-малко рекламно време за продажби, поради споразумение с външен продуцент за праймтайма в неделя вечер.
След трудната втора половина от 2008 г., Марси Ривикер от Wachovia коментира, че състоянието на тв мрежите се е подобрило. Тя отбелязва още, че чуждите за САЩ автомобилни компании, американските филмови студиа и телекомуникационният сектор стават по-активни на рекламния пазар. Според нея това води до стабилизиране и на тв рекламата. Медийният анализатор твърди, че американските телевизии няма да повторят ниските резултати от 2008 г., освен ако не се случи нещо рязко и неочаквано.

Няма коментари: