петък, 17 април 2009 г.

Брюксел предприема съдебни мерки срещу рекламната система Phorm

Дневник - Компании&Финанси - VIII стр.
Брюксел предприема съдебни мерки срещу рекламната система Phorm

Калина КАЛЧЕВА

Европейската комисия изиска от Великобритания детайли относно използването на поведенческата рекламна система Phorm. Технологията е базирана на DPI (Deep Package Intersection) за проследяване на потребителското поведение в мрежата на интернет доставчиците. Получените резултати (посетени сайтове, теми на интерес и т.н.) изграждат анонимен индивидуален профил, който се „облъчва“ с таргетирана реклама. Това е първата технология, която разчита на данни не от посетените сайтове, а от самите интернет доставчици. През 2008 г. стана ясно, че Phorm е бил тестван от „Бритиш телеком“. Информацията е била събирана в периода 2006-2007 г. без знанието на потребителите. Тогава въ-
преки вълната от обществени протести британските власти - лондонската полиция и националният ИТ регулатор, решиха, че технологията спазва законовата рамка на страната. Официалното становище гласеше, че използването на Phorm, макар и без категорично съгласие на потребителите, по-скоро може да им донесе полза, отколкото вреда.
Вивиан Рединг, еврокомисар по информационното общество и медиите, заяви, че случаят се наблюдава от края на 2008 г. и това е третото официално запитване към Великобритания. Ако до два месеца страната не проведе задоволително разследване относно рекламната технология, може да бъде призована пред Европейския съд и в крайна сметка принудена да промени законодателството си. Във Великобритания не се изисква категорично съгласие от страна на потребителите за използване на подобни технологии за профилиране. В официално изявление от страна на Phorm се твърди, че компанията е спазила всички законови изисквания и за разлика от повечето подобни рекламни платформи не пази потребителски профили.

Няма коментари: