вторник, 14 април 2009 г.

Емил Стоянов, председател на съвета на директорите на Телевизия Европа: Предстои ожесточен сблъсък на телевизиите с интернет

Пари - 20 стр.
Емил Стоянов, председател на съвета на директорите на Телевизия Европа: Предстои ожесточен сблъсък на телевизиите с интернет

Боряна НИКОЛАЕВА

Телевизия Европа отчита ръст в приходите и печалбите
да си сигурен, че държавата не само няма да ти направи прилична регулация, но и че ще създаде монополист в твоята сфера, ако все още не го е направила. Така че, който не е научил това, вече го няма в бизнеса. Но пък които са останали, днес вече са устойчиви.
- Как една новинарска телевизия може да е достоен съперник на интернет сайтовете?
- Напредването на интернет потреблението е световен факт. Това настъпление не може да бъде спряно. Интернет вече нанесе тежки поражения на печатните медии, предполагам, че до пет-шест години ще нанесе поражения и върху телевизионните аудитории. Ние миналата година създадохме два нови интернет адреса - www.ekipnews.com и www.tvevropa.com, на които може да се види продукцията на телевизията. И двата сайта се развиват добре. Но в крайна сметка единственото важно нещо е телевизионният продукт. Ако произвеждаме добри новини, няма голямо значение как ще го разпространяваме - по кабел, по сателит или по интернет, те ще достигнат успешно до потребителите.
- Цифровизацията на телевизионния ефир е гореща тема в момента. Оптимист ли сте за промените, които предстоят?
- В последните 10 години гореща тема бяха ефирните честоти за българските телевизии. Те бяха раздадени нечестно и „под масата”, като с това бяха облагодетелствани едни медии за сметка на други. Нямаме никакво основание да смятаме, че цифровизацията ще протече по различен начин. Единствената интрига в случая е дали печелившите и респективно губещите ще бъдат едни и същи. Добрата новина е, че най-вероятно през идните 4-5 години високите технологии и интернет разпространението на видео ще победят чиновниците и няма да има голямо значение коя програма как ще се разпространява.
Единственото важно нещо ще бъде телевизиите да произвеждат качествени телевизионни програми. И в този смисъл аз съм напълно спокоен за бъдещето на Телевизия Европа.
- Каква е вашата прогноза за развитието на телевизионния и медийния бизнес в България?
- Мисля, че през последните поне 5-6 години телевизионният пазар ще продължава да бележи устойчив възход. Телевизиите ще бъдат най-мощната медия, както и сега, ще привличат най-много зрители и рекламодатели. Прогнозата ми е, че след 5-6 години телевизиите ще започнат ожесточен сблъсък с интернет медиите. Такъв сблъсък в момента наблюдаваме между интернет медиите и печатните медии.
Трудно е отсега да се каже какъв ще бъде резултатът от тази борба, но със сигурност ще мине още доста време, докато във всеки дом се появят по няколко компютъра, както днес във всеки дом има няколко телевизора.
- изкушавам се да ви задам един въпрос, свързан с политиката. Какви са прогнозите ви за предстоящите избори?
- За съжаление на миналите парламентарни избори нямаше победител. Това доведе до създаването на безпринципна коалиция, доминирана от БСП, която управляваше корумпирано и некомпетентно.
Мисля, че за България е по-добре да има ясен победител, с ясни отговорности особено сега, по време на криза.
Само ГЕРБ в момента може да направи това, още повече че ГЕРБ имат пълна подкрепа от европейските структури. Мисля, че ГЕРБ ще получат подкрепата и на българския бизнес.
***
Визитка
- Емил Стоянов е председател на съвета на директорите на Тв Европа.
- Той е поет и издател. Завършил е Българска филология в ПУ „Паисий Хилендарски”. Има следдипломна квалификация от университета в Лайпциг.
- Собственик на издателство Пигмалион, превело над 120 заглавия от австрийски автори, за което Емил Стоянов е награден със Сребърен кръст за особени заслуги към Австрия. Той е първият българин, удостоен с високото отличие. - Емил Стоянов е брат на експрезидента Петър Стоянов.
***
На този етап кризата не се усеща на ТВ пазара. В нашия бизнес сякаш по-застрашени са двете ефирни телевизии, които имат почти монополно положение на българския рекламен пазар

Няма коментари: