понеделник, 3 ноември 2008 г.

Клиентите получават бонуси и уважение

Монитор - 20 стр.
Клиентите получават бонуси и уважение



Вече стана ясно, че облаците над автомобилните компании стават все по-тъмни. Как обаче ще се отрази кризата на клиентите? За тях експертите смятат, че рецесията ще е от полза поради следните причини:
1. Кризата ще принуди производителите и дилърите да правят повече промоции с всевъзможни намаления и други примамливи за клиентите оферти. Компаниите ще предприемат тази мярка, за да минимализират негативните последствията от финансовата криза и да подобрят своята ликвидност. Това ще накара и дилърите да предприемат рекламни кампании, които да стимулират продажбите. Дилърите ще бъдат принудени също да намалят и маржа на печалбата си, за да предложат по-ниски крайни цени на клиентите.
2. Скъпите автомобили ще станат по-малко. Една от причините за това ще са станалите по-трудно достъпни и с по-висок лихвен процент лизингови схеми и кредитиране за покупка на нови автомобили. Това ще накара клиентите да избират по-евтини и оборудвани с по-малко екстри модели. Именно затова повечето производители, включително и "Мерцедес", включват в моделната си гама и евтини бюджетни модификации.
3. Луксозните автосалони ще станат по-малко. Липсата на оборотни средства ще принуди дилърите да намалят инвестициите за строеж на представителни скъпи сгради.
4. Ще се редуцира броят на малките дилъри с нисък оборот, тъй като кризата ще удари първо по тях. Някои ще фалират, а други ще бъдат погълнати от по-едрите риби. Ще оцелеят най-вече големите дилъри и директните вносители със стабилна банкова подкрепа.
5. Ще се подобри качеството на услугите и обслужването в автосалоните и автосервизите, за да бъдат привлечени нови клиенти. Потенциалните клиенти с кеш ще бъдат ухажвани с намаления, подаръци и добро отношение.
***
Текст под снимка
Производителите и дилърите ще трябва да измислят все повече изкушения, за да привлекат клиентите в автосалоните.

понеделник, 3 ноември 2008 06:10:26

Няма коментари: