сряда, 27 февруари 2008 г.

Коя е най-ефективната интернет реклама?

Коя е най-ефективната интернет реклама?
investor.bg
Десислава ПОПОВА

Най-ефективните реклами в интернет са тези, които не могат да бъдат различени от съдържанието, каза по време на презентация в рамките на 12-ия рекламен форум Иво Георгиев, директор Бизнес развитие в Инвестор.БГ АД. Специфичността на контекста е едно от ограниченията в интернет средата, затова рекламата трябва да бъде максимално таргетирана и релевантна, поясни той. Друго ограничение в интернет е фактът, че времето и вниманието на потребителите е малко и постепенно намалява заради сблъсъка с все по-многобройни реклами. Решението в този случай е бързината, като първите няколко секунди са от изключителна важност. Т. нар. „рекламна слепота“ е друго ограничение, което се заражда заради бързата способност на човешкия мозък да разграничи това, което му трябва, от ненужното, поясни Георгиев. Така с времето потребителят започва да пренебрегва това, което разпознава като реклама. Решението е разнообразие и нестандартност на рекламата. Пример за нестандартно интегриране в дизайна е реклама на Загорка, зададена като фон на спортния сайт от портфолиото на Инвестор. БГ Gol.bg, както и кампания на риалити шоуто „Островът на изкушението“ в сайта за запознанства Aha.bg, оформена като профили на потребители на сайта. Други нестандартни решения са т. нар. „плаващ банер“ и банер тип „отлепваща се страница“. Не на последно място, ограничение при интернет рекламата е и естетиката, затова е важно качеството на изработка. Предимството на интернет рекламата пред останалите видове е обратната връзка, защото при нея може да се изчисли ефективността, подчерта Георгиев. Ефективността може да се проследи чрез мерната единица CTR (Click-through rate), която дава информация за съотношението кликове/импресии. Освен това може да се измери престоят на всяка страница, както и да бъде проследен пътят (последователността от посетени страници). В крайна сметка може да бъде възстановено поведението на потребителя, което е ключова информация за рекламодателите, коментира Георгиев. Една от безплатните услуги за измерване и анализ на трафика на сайтове е Google Analytics, посочи той. Измерване на интернет аудиторията предлагат и компании като Gemius и Nielsen Online. Миналата седмица Nielsen Online сключи договор с водещи сайтове в българския интернет, припомни Георгиев.

Няма коментари: