Модните фирми печелят най-много от производство на аксесоари
дата : 26 февруари 2008 г. 17:15 ч.
Производството на аксесоари е най-печелившата дейност за фирмите от света на модата. Това обяснява и защо многобройни фирми, които по-рано произвеждаха само дънки или пуловери, се лансираха в тази сфера.
Така твърди изследването "Fashion & Luxury Insight", в чието изготвяне участва и миланският университет "Бокони". В проучването са взети предвид бюджетите на най-важните фирми от сферата на модата, които се котират на борсата.
Проучването стига до извода, че производителите и дистрибуторите на кожени изделия, бижута, часовници, очила, копринени продукти и луксозни куфари и чанти от рода на Samsonite, Tod's и Timberland регистрират най-високата стойност, измерваща отношението на печалбите спрямо оборота - 21%.
На второ място са производителите на бижута и часовници - 17 %. На трето място са фирмите, произвеждащи продукти за разкрасяване - 13 %. Сред тях са например компании като L'Oreal и Clarins. Пак 13 % регистрират и фирмите, занимаващи се с продажба на мода на дребно като Gap и Stefanel.
На четвърто място с 12 % се нареждат компаниите за спортно облекло, сред които са Adidas и Puma, както и финансовите конгломерати от рода на Christian Dior и Poltrona Frau.
После идват фирмите, произвеждащи само облекло като Valentino Fashion Group и Mariella Burani -10 %. 8 % пък регистрират компаниите за очила.
Изводът на изследването е, че фирмите за аксесоари имат и най висок процент възвръщаемост на инвестициите - 25. Средният процент за фирмите от сферата на модата е 15. Този за фирмите за очила пък е едва 6.
Няма коментари:
Публикуване на коментар