събота, 18 октомври 2008 г.

"Гугъл" и "Яху" се споразумяха за рекламите

Сега - 46 стр.
"Гугъл" и "Яху" се споразумяха за рекламите

Александър ВАСИЛЕВ

Първата търсачка продава реклами, появили се след търсене във втората
Yahoo потвърди плана си да партнира с услугите на Google за реклами въпреки обществените притеснения, че споразумението може да наруши антитръсто-вите правила.
От октомври Google продава реклами, които се появяват в резултатите от търсене в Yahoo. Споразумението е „напълно в рамките на предписанията на закона" според Хила-ри Шнайдер, изпълнителен вицепрезидент на Yahoo US, цитиран от redorbit.com. И двете компании са се съгласили доброволно да предадат за разглеждане обявения през юни план на американското Министерство на правосъдието, посочва Techews. Междувременно администрацията нае известен бивш адвокат по антитръстови дела, който да й помогне по заплетения казус. „Това е доброволен процес, в който сме се ангажирали, и смятаме, че той ще помогне на Министерството на правосъдието на САЩ да разбере темата", коментираха от Yahoo. „Отидохме в министерството и казахме: „Нека да направим този преглед, твърди съоснователят на Yahoo Дейвид фило. - Предприехме тези мерки и сме сигурни, че всички страни ще се съгласят, че сделката е добра за конкуренцията в дългосрочен план", добави фило. Microsoft, която още е преследвана от спомена на провалената сделка за поглъщане на Yahoo срещу 47.5 млрд. щатски долара по-рано тази година, изрази опасения, че новото споразумение може да ограничи конкуренцията на пазара на реклами при търсене в интернет. Заедно Yahoo и Google контролират над 80% от щатския пазар на реклами в търсачки. Yahoo очаква да повиши годишните си приходи до 800 млн. долара в резултат на сделката, която може да се окаже спасителна за компанията, след като цените на акциите й се сринаха до 5-годишен минимум от 17.85 щатски долара, много под предлаганите от Microsoft $33 на акция. Началната страница на Yahoo скоро ще бъде преработена за първи път от 2006 г. Компанията се отваря и към външни разработчици. Планира също да отвори музикалния си раздел за конкурентни услуги като епълските iTunes и Amazon в близките няколко седмици. Секцията „Новини" ще се захранва с повече местно съдържание. „Политиката на отваряне е начинът, по който ще отключим сериозна част от актива на Yahoo и ще позволим на разработчиците от цялата мрежа да усъвършенстват Yahoo", заяви Ари Балог, главен технологичен шеф на компанията. Че в Yahoo са предприели агресивен курс към промени, си пролича и от други негови стъпки. Гигантът покани ха-кери като част от новата си „открита стратегия", предаде АфП. Около 300 хакери получиха възможност да покажат възможностите си върху софтуера на компанията в калифорнийската централа на фирмата. Новата стратегия означава промяна на курса от Yahoo като компания, която създава и поддържа собствените си сайтове, към компания, която „кани други хора за шоуто", по думите на Крие Йе, ръководител на Yahoo Developer Network. Идеята е да се премахнат стените между сайтове, където хората складират диги-тални снимки, видео, писма и размишления. Това е тенденция, която дори е закъсняла според много потребители и разработчици. Yahoo обяви, че ще позволи на потребителите да префасонират началната страница, включвайки приложения от трети страни, които компанията не е приела официално. Yahoo твърди, че има над 500 милиона потребители по цял свят, но изпитва затруднения да преобърне популярността си във финансови постъпления. финансовите затруднения на компанията доведоха до преговори за закупуването й от Майкрософт, но предложената финална цена от 47.5 милиарда долара се оказа недостатъчна.
събота, 18 октомври 2008 04:38:01

Няма коментари: