петък, 1 май 2009 г.

Прогноза: Рекламата в интернет в Европа ще расте

Дневник - Компании&Финанси - II стр.
Прогноза: Рекламата в интернет в Европа ще расте

Никола ГЕОРГИЕВ

Наблюдава се изместване от традиционни към нови маркетингови канали
Значителен ръст на рекламата в интернет с до 21% през следващите три години независимо от свиването на пазара в глобален мащаб. Това са резултатите от проучване на Европейската асоциация за интерактивна реклама (European Interactive Advertising Association EIAA). Анализът на организацията затвърждава мнението на експерти от бранша, че онлайн пространството се оказва все по-примамливо за рекламодателите въпреки осезаемия им отлив от останалите маркетингови канали. В условията на задълбочаваща се икономическа криза рекламният сектор усеща сериозно взетите от компании в цял свят мерки за ограничаване на разходите и свиване на потреблението. Въпреки регистрираното свиване на пазара през 2008 г. и очакванията за значително тежка 2009 г. Интернет рекламата, изглежда, ще се развива изцяло в обратна посока на установените в бранша тенденции. На фона на прогнозирано свиване на индустрията от 6.9% през настоящата година анализаторите в EIAA очакват ръст от 18% в разходите за интернет рекламата. По тяхна информация седем от всеки десет рекламодатели ще завишат средствата, отделени за реклама в интернет пространството. Преструктурирането на сектора в условията на криза се очаква да доведе и до значителни размествания в структурата на рекламата. Отливът на потребители от традиционни медии и преориентирането им към нови формати очаквано води след себе си и до промяна във фокуса на рекламодателите. През 2009 г., а и в рамките на следващите две години, от EIAA очакват стабилен ръст и завоюване на здрави позиции в рекламата чрез мобилни телефони, както и на тясно специализирани подходи в интернет. Анализаторите предвиждат, че сегментът от on-line рекламата, който ще отбележи най-голям ръст, е този на видеоматериалите. Промяната на методите за реклама логично води и до формулирането на нови таргет групи. Според EIAA рекламодателите ще увеличат натиска върху възрастовата група на най-активните интернет потребители - между 25 и 44 години. С тази цел е и преминаването на рекламните съобщения в надрегионално ниво, което трябва да доведе и до значителни икономии от мащаба и намаляване на разходите.
***
„Кодак“ публикува загуба от 360 млн. долара
„Кодак“ отбеляза загуба за първото тримесечие на годината в размер на 360 млн. долара, предаде агенция „Блумбърг“. Негативният резултат се отдава на слабото търсене на продуктите на компанията. „Кодак“ заяви, че няма да изплаща дивиденти на своите акционери

Няма коментари: