петък, 22 май 2009 г.

Телевизиите имат 30 пъти по-голяма печалба от продуцентските къщи

Пари - 4 стр.
Телевизиите имат 30 пъти по-голяма печалба от продуцентските къщи



Ако една медия вложи 7 млн. лв. в предаване, тя ще очаква печалба от 70 млн.
Кризата не се отразява на телевизионния бизнес, така както е в други сектори на икономиката като строителството например. Това коментира за в. Пари Иван Христов, водещ на Мюзик айдъл и основател на продуцентска къща Междинна станция. Инвестициите, които една медия прави в скъп и мащабен риалити формат, са напълно оправдани дори и в този момент, защото тя не може да си позволи да изгуби аудиторията си.
Ситуацията
В България продуценти в истинския смисъл на думата няма, допълва той.
Продуцентските къщи са изпълнителни продуценти. Бюджетът се дава на 100% от телевизиите и външните продуценти трябва с него да направят съответното предаване. Печалбата на телевизията е около 30 пъти по-голяма от тази на продуцентската къща, защото тя печели от продажба на рекламно време, а на продуцента му се плаща от телевизията. Ако една телевизия, образно казано, вложи 7 млн. лв. в предаване, тя ще очаква печалба от 70 млн.
Прогноза
Тъй като телевизиите и производството на скъпи формати са зависими от рекламния пазар, трябва да се търси умерен растеж оттук нататък.

Няма коментари: