Монитор - 30 стр.
Кампанията за евровота превзе YouTube и Twitter
Рекламни клипове по MTV. Хумористични видеоклипове в YouTube, послания в Twitter - институциите и кандидатите се опитват да влязат в крак с времето, за да убедят младите да гласуват на европейските избори, надявайки се да ограничат въздържането от гласуване, от което те толкова много се страхуват, предаде АФП. Сред различните офанзиви от последните седмици е започналото в началото на май излъчване от ЕП на видеоклипове в YouTube само няколко седмици преди вота в 27-те страни от ЕС между 4 и 7 юни. Политическите групи в ЕП не остават назад, като освен видеоклиповете с ясно изразено образователно съдържание използват и комикси, за да се опитат да модернизират имиджа на бездушната бюрокрация, с който се свързва Европа. Един от клиповете под формата на трейлър на филм на ужасите показва млада руса жена, която крещи неистово и тича в коридор на фона на всяваща ужас музика. (За справка виж линка www.youtube.com/ user/EuropeanParliament.) Последваха още три други клипа. Единият от тях показва как същата руса жена нахлува в избирателната секция, пуска бюлетина в урната и излиза, тичайки. Веднага след нея влиза маскиран наемен убиец в стил филма "Писък". "Винаги има време да отидете да гласувате", се казва в посланието, излъчено в края на клипа.Другите два клипа, в които привидното съдържание също не съответства на финалното послание, показват банда обирджии, които отиват да гласуват, или група колоездачи, които прекъсват състезанието, за да се отправят към избирателните секции."Целта е да се привлече интересът на младите, които прекарват доста време в интернет, за да запомнят те, че ще има избори. Надяваме се, че след това поне част от младите ще бъдат по-заинтересувани от изборите за ЕП", обяснява говорителка на Европарламента. Сърфирайки върху тази вълна, френският клон на Европейския парламент на младите - асоциация, която насърчава участието на младите хора в политиката, разпространи пет предизборни клипа. Целта им е да илюстрират областите, в които се намесва парламентът. В един от тези клипове млад мъж и млада жена се запознават, докато изхвърлят боклук в контейнерите. Посланието на клипа е: "Разделно събиране на отпадъци, околна среда - вашите европейски депутати вземат решения, които променят вашето ежедневие."Тези инициативи не са изолиран случай. Европейската комисия поде в началото на април заедно с MTV кампания, за да се опита да мобилизира хората под 25 години, които най-често не гласуват. На европейските избори през 2004 г. броят на негласувалите надмина 50%, но негласувалите от хората между 18 и 24 години бяха 77%. Според проучване на общественото мнение от началото на годината избирателната активност в сегашните избори се очертава да бъде слаба. Само 34% от европейците са сигурни, че ще отидат да гласуват. А най-несигурната група е тази на студентите.За да намери изход на този проблем, кампанията, подета от ЕК и MTV, предлага телевизионни предизборни клипове по темата: "Хей, Европа, чуваш ли ме?". Тези клипове могат да се гледат и в интернет на сайта www.caneuhearme.eu. ЕП неотдавна откри и свой канал в сайта за социализиране Twitter, използван с успех от Барак Обама по време на кандидатпрезидентската му кампания. Кандидатите за европейски депутати се опитват да се адаптират към това ново средство за комуникация, което е на голяма почит сред младите.
петък, 22 май 2009 г.
Кампанията за евровота превзе YouTube и Twitter
Етикети: в. Монитор
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар