Класа - 11 стр.
75% от рекламодателите възобновяват разходите си за реклама
Unilever и SAP увеличават маркетинговите бюджети, FedEx, General Electric u IBM c нови кампании
75% от 129 анкетирани рекламодатели посочват, че ще възобновят рекламните си разходи преди края на рецесията. Това сочи проучване на Асоциацията на националните рекламодатели в САЩ, извършено през април и цитирано от "Ад ейдж". За сравнение преди три месеца такъв отговор са дали 43%, а преди половин година компаниите, склонни да харчат за реклама преди кризата да свърши, са били 30%. Повече от две трети от анкетираните рекламодатели са посочили, че планират да повишат медийните си бюджети след края на кризата. Увеличаването на средствата, инвестирани за социални медии и експерименталните проекти е следващо в списъка с приоритетите на големите компании. Доказателство за възобновяването на маркетинговите разходи са стартиралите скоро корпоративни брандинг кампании на гигантите FedEx, General Electric u IBM и глобалната кампания на софтуерната компания SAP, изработена от Ogilvy. Тя започна през миналата седмица и носи заглавието "Време за чист нов свят". Главният изпълнителен директор на Unilever Пол Полман коментира, че е песимист за това, че рецесията ще приключи скоро. Той обаче обясни, че въпреки това козметичният гигант повишава глобалните маркетингови бюджети през настоящото тримесечие след четири последователни тримесечия на редуциране. Полман каза, че няма по-добро време за повишаване на разходите особено когато повечето други компании продължават да ги съкращават. "Силните марки имат възможност да се откроят още повече и да си спечелят нови клиенти", продължи Полман. Сходна позиция изказа и главният маркетинг директор на софтуерната компания SAP Mapmu Холмиш. "В несигурни времена компаниите имат нужда да убедят пазара, че са стабилни, надеждни и имат визия за бъдещето", допълни той. Изправена срещу два европейски конкурента - Unilever и L'Oreal, американската компания за битови стоки и козметика Procter & Gamble също ще бъде принудена да увеличи разходите си, твърдят анализатори пред "Ад ейдж". Говорител на компанията коментира, че от Procter & Gamble още не могат да дадат такава информация, но ще продължават да инвестират в марките, продуктите и иновационните си планове. Козметичният гигант L'Oreal е един от малкото рекламодатели, които са увеличили маркетинговите си бюджети през последните няколко тримесечия въпреки рецесията. "Винаги е било наша стратегия да инвестираме в реклама повече по време на криза, за да увеличаваме пазарния си дял", съобщи Джоузеф Кампинел, президент на отдела по потребителски стоки на компанията за САЩ.
сряда, 20 май 2009 г.
75% от рекламодателите възобновяват разходите си за реклама
Етикети: в. Класа
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар