събота, 23 май 2009 г.

Бързи, смели, ефективни

Капитал - 37 стр.
Бързи, смели, ефективни

Зорница СТОИЛОВА

Ogilvy и Graffiti BBDO си тръгнаха с най-много награди от рекламния конкурс Effie
всички статии от този автор
Въпреки кризата, заявките за участие в Еffie България се увеличават
"Силните идеи са силни на всички фронтове", развълнувано обяснява Таня Казакова, бивш управител на рекламната агенция DM&B Sofia. Причината - току-що е получила златна награда на конкурса за рекламна ефективност Effie България 2009 за кампанията за лансиране на услугата за фиксиран телефон и домашен интернет MTel Home box, която е по-позната на всички със симпатичната леля, която "пробива дупчици" и "прокопава каналчета", за да ви прекара телефон.
По мнението на самите рекламисти конкурсът Effie е по-малко субективният рекламен фестивал, защото измерва резултатите, които постигат кампаниите. Учредени от Американската маркетингова асоциация през 1968 г., наградите за рекламна ефективност се проведоха в България за втори път, организирани от Асоциацията на рекламните агенции (АРА). В тях участваха както рекламни агенции, така и рекламодатели, а кампаниите се оценяваха от жури в два етапа по пет показателя. Най-голяма тежест при оценките имат постигнатите резултати на кампанията, следвани от медийната и творческата стратегия за реализирането й и целите, които са поставени в началото.
"Според мен наградите Effie са най-ценните в рекламната индустрия, защото рекламата е преди всичко за ефективността, за да постигнеш определени резултати", коментира Красимир Папазов, директор отдел "Връзки с клиенти" в рекламна агенция Ogilvy и член на журито на фестивала.
Големите победители на вечерта обаче бяха рекламните агенции Ogilvy и Graffiti BBDO Sofia, които си тръгнаха с най-много награди в отделните категории. Ogilvy спечелиха две златни награди в категориите "Корпоративни комуникации" и "Социална, медийна, политическа реклама". Любопитното е, че и двете им кампании, които получиха големите награди на вечерта, бяха на "зелена" тема – едната е за популяризирането на инициативата на Световния фонд за дивата природа WWF "Да почистим природните паркове", а другата - за кампанията на мобилния оператор GLOBUL "Направи стария си телефон полезен. Рециклирай!"
С две сребърни и една бронзова статуетка от награждаването си тръгнаха и Graffiti BBDO/Sofia. Кампанията им за производителя на безалкохолни напитки Pepsi Co Inc. "Спечели 111 мечтани футболни награди на ден" получи среброто в най-оспорваната категория в конкурса "Стоки". Другото сребърно отличие агенцията спечели за насърчаването на употребата на екологични пазарски чанти за многократна употреба – кампания на веригата супермаркети "Пикадили" в категорията "Корпоративни комуникации". А рекламната кампания за старта на българския сериал "Забранена любов" донесе и третата награда на Graffiti.
"Прави впечатление фактът, че в най-конкурентната откъм брой подадени заявки категория - "Стоки" (23 подадени заявки), няма присъдена златна награда", коментира пред "Капитал" Грета Колева-Хикова, ръководител отдел "Комуникационни консултации" в Graffiti BBDO. Тя обяснява това, от една страна, с комплексната среда на сектора, но от друга, с оскъдната информация, която са предоставили участниците, и с липсата на аргументи, които доказват, че именно кампанията е довела до добрите пазарни резултати.
Въпреки че не във всички категории бяха присъдени златни отличия, членовете на журито са по-скоро доволни от второто издание на конкурса за ефективност. Невена Цекова, маркетинг директор на автомобилния вносител "Тойота Балкани", беше сред оптимистите. "Убедена съм, че фестивалът Effie ще се превърне в ключов фактор за развитието на рекламния бизнес в България", беше категорична тя.

Няма коментари: