петък, 22 май 2009 г.

Мрежа обединява автофорумите

Дневник - Компании&Финанси - VIII стр.
Мрежа обединява автофорумите

Калина КАЛЧЕВА

Mладата дигитална интернет компания (създадена в края на 2008 г.) User Media представи първия си проект - AutoForums.bg. Това е нишова онлайн рекламна мрежа, обединяваща в един канал 25 автомобилни форума. Дневно порталите, включени в AutoForums.bg, отчитат 100 хил. уникални посещения и над 1200 хиляди импресии. Новата нишова мрежа обаче привлича рекламодателите най-вече с възможността за тясно таргетиране на рекламата в целеви потребителски групи. Друго преимущество на форумите е, че потребителите им са лоялни, а средният престой в даден сайт е 10 минути. Броят на участниците в подобни онлайн общества се увеличава непрекъснато. По данни на User Media за 5 месеца ръстът на посетителите e 20%. Потребителите харесват този формат, защото им предоставя актуална информация по специфични проблеми
и в същото време поле за комуникация и социално взаимодействие. Нишовата мрежа предлага два формата на онлайн реклама - таксувана на импресии или на клик. Самите кампании могат да се управляват чрез софтуер в реално време. От май 2009 г. аудиторията на AutoForums.bg ще се отчита месечно от метричната агенция Gemius. Като част от работата си с форумите User Media планира и редизайн, както и добавяне на нови функционалности на някои от тях. В момента компанията подготвя още един проект за нишова реклама, този път обединяващ специализираните спортни форуми - за футбол и т.н.
Въпреки огромната си популярност онлайн потребителските общества все още не са усвоени като рекламен канал. Досега единствено форумите, насочени към женска аудитория, успяха да привлекат рекламно присъствие.

Няма коментари: