събота, 6 юни 2009 г.

"Гугъл" дава $300 милиона за реклама при Мърдок

Поглед - 11 стр.
"Гугъл" дава $300 милиона за реклама при Мърдок

Уляна ПЕТРОВА

Неговата "Нюз корп" изгуби 6,4 милиарда долара за последните три месеца на 2008 година
Срещу 300 милиона долара на година световната тър-сачка „Гугъл" (Google) иска да получи възможност за публикуване на своя реклама на повече от принадлежащите на „Нюз корп" (News Corp) информационни ресурси. Компанията, чийто основател и директор е Рупърт Мърдок, е един от най-големите медийни конгломерати в света. Нейни са телевизионните канали „Туенти-ет сенчъри фокс" (20th Century Fox), „Фокс нюз" (Fox News) и „БиСкайБи" (BSkyB), както и вестниците „Уол стрийт джърнъл" (The Wall Street Journal), „Таймс" (The o TiMes), „Сън" (The Sun) и „Ню Йорк no-уст" (The New York Post). Мърдок владее и втората в света след „Фейсбук" (Facebook) социална мрежа „Май спейс" (MySpace).
Цифрата за сега не е потвърдена, но експертите от бранша твърдят, че в сегашната криза тя е възможна. Според сега действащия договор „Гугъл" може да слага реклама само на „Май спейс". Контрактът изтича след година и половина. За кои други медийни ресурси на Мърдок става дума в преговорите все още не е известно. Знае се само, че „Гугъл" се опитва да намали цената на сделката.
Тя е много важна за медийния магнат, чиято империя загуби само през последното тримесечие наминалата година 6,4 милиарда долара. Част от загубите се дължат на изписване на активи на стойност 8,4 милиарда в зелено.
Но и без тях чистата печалба на холдинга спадна в сравнение със същия период на 2007 година от 832 на 320 милиона долара -което е с 62 процента.
Както заяви самият Рупърт Мърдок, неговата компания е очаквала влошаване на условията на пазара, но никой не е предполагал, че рецесията ще се окаже толкова страшна „За да запазим печалбите си, ние сме длъжни да съкращаваме разходите и да уволняваме персонала, там където е възможно", каза магнатът.
Мърдок е губел по хиляда долара на всяка секунда през 2007 година, изчисли световният законодател на класациите американското списание „Форбс" (Forbes). Точната сума за една минута е била 3 802 долара. Според „Форбс" капитализацията на холдинга на Мърдок тогава е намаляла с 34 процента - или два милиарда в зелево. Въпреки слабия отчет тогава Мърдок изрази оптимизъм за бъдещето. „През всяка изминала рецесия, независимо дали тежка или не, ние сме преодолявали паниката и сме излизали от кризата по-силни", каза шефът на „Нюз корпорейшъя", цитиран от британски вестници. Мърдок заяви, че британският вестникарски бизнес на компанията му отчита намаляващи продажби, но за сметка на това тиражът на,,Уолстрийт джърнъл" се е увеличил. Предстои намаление на разходите, което ще включва съкращения, обясни
още Мърдок. „Никога не сме били компания, която търпи излишна тежест", коментира той.
Междувременно през август миналата година медиамагнатът съобщи, че се готви да вложи 100 милиона долара за 12 месеца в създаването на шест регионални
телевизионни канала в Индия. Те ще работят под името „Стар" (Star) - бренда на „Нюз Корп" в Китай.
Месец по-късно стана ясно, че неуморният магнат има на ум да купи и вестник „Ню Йорк таймс" (New York TiMes).

Няма коментари: