събота, 6 юни 2009 г.

След Шекспир няма кой да ми излезе

Стандарт - 31 стр.
След Шекспир няма кой да ми излезе



Образите от рекламите понякога прескачат от телевизора в реалния живот, превръщайки се в шлагери. Някои направо си плачат да се превърнат в сериал. Такива са повечето клипове на сценариста Генчо Генчев, автор на "О, Пепи", "Македонска наденица", "Вежен", "Сезонът на дините", тази с "мигача" и с прогимназията. Последната реклама на СИА обаче скандализира мнозина заради репликата с пресъхналия кладенец на сватята. "Стандарт" попита Генчо Генчев защо и от какво се обиждат дамите, как се прави добра реклама и в какъв сюжет ще вкара политиците за изборите, А дали прилича на Стамат и закачат ли го за сватята, разказва актьорът Васил Драганов.- Откъде черпиш идеи за рекламите си?- Винаги казвам, че е от живота. Ако говорим по темата за кладенеца, може да се каже, че черпя от дълбочините. Гледам колкото може по-дълбоко да вляза. Кладенецът за мен е символ, мерило за живот, благоденствие и нещо свято като обичай на българите. Бях обиден, като ни нападнаха, че заради тази дума сме се превърнали в замърсително влияние в ефир. Да потърсят какво значи думата в речника. - Защо залиташ по соцромантиката?- Това не значи, че ми се живее там, а че тези мигове са се харесвали. Имало е мигове, които ние сме си открадвали, като фантазии, които са оставали тайна за закона и народната милиция. Било е кратко и сладко. Сега им ги пускам на хората тези моменти, за да не съжаляват, че са живели тогава. - Как се прави добра реклама?- Още на терен и им казвам кой е лафът. Иначе на клиента, ако искаш да му угодиш, няма да сполучиш. Трябва да му кажеш: "Пич, ти си в една галактика, ние в друга. Ако искаш нашият свят да се превърне в история и да се разказва, послушай моето послание." - Ще доживеем ли българска реклама да стане световно известна?- Мога да го направя. Една моя е единствената номинирана в архив за известни по света. Ако си дам перото на международна сцена, ще видят, че след Шекспир няма кой да ми излезе. Всички клипове съм ги направил с Димитър Митовски, от СИА. Ние сме хубав тандем. Всяка реклама е предизвикателство, да измисля нещо ново и да убедя целия останал свят колко е готино. Затова е изкуство. - Каква е българската мечта?- 100% различна от американската. Те са много ограничени - дай им оградка, жена, куче. После разводи. Българската е индивидуална. Точно затова е значима. На един му е да има къща, на друг да кара скъпа кола, за пети да направи филм, на седемнайсети да бъде с мис еди-коя си. Тази българска мечта трябва всеки път да я преценя и да я кача на рекламния пиедестал, така че да не е пошла, а да стои като изкуство.- Сексът ли продава най-добре?- Не съм почитател на елементарните послания с красиви жени и цици. Доказвам го с "Македонска наденица" - там не присъства нито една жена, а рекламата е много популярна. - В какъв сюжет би вкарал политиците и задаващите се избори?- Бих ги филмирал като продължение на тази с трамвая с премиера. Качва се Бойко Борисов и казва: "А, така... Билети нямате, и партийните ви карти не важат. Май ще трябва да ви сваляме! И не само от трамвая, но и от властта." Политическият ни елит е правен по трудово в 4-и клас, и то на виетнамски кораб. Правят мнозинство, за да смачкат някое добро решение, да не прокарат друго и за да манипулират правдата. Това е целият проблем.Боряна Колчагова

Няма коментари: